شناسهٔ خبر: 45862620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مشترکان مسکونی و تجاری گاز در ازای پرداخت مبلغی بیمه می‌شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌های نفت و نیرو به‌صورت ماهانه مبلغی را از مشترکان مسکونی و تجاری برداشت و برای بیمه کردن واحدهای آنها هزینه خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، پنجم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، با بند (هـ) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
براساس بند (هـ) تبصره 6 لایحه مذکور، مطابق ماده (12) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابع ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ 2 هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ 10 هزار ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق معادل 50 درصد است، همچنین وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.
براساس این مصوبه وزارتخانه‌های نفت و نیرو ماهانه این مبلغ را برداشت و برای بیمه کردن مشترکان واحدهای مسکونی و تجاری هزینه می‌کنند.
همچنین براساس موافقت نمایندگان مجلس، پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان 50 درصد محاسبه می‌شود.

نظر شما