شناسهٔ خبر: 45861707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

شهردار قم روز مهندس را تبریک گفت

موج نیوز

شهردار قم با صدور پیامی 5 اسفندماه روز مهندس را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام سید مرتضی سقائیان نژاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی

شکوفایی تمدن بشری، برآیند ایده‌ها و پدیده‌های خلاقانه مهندسین سخت کوش است و می‌توان گفت که خداوند اولین مهندس خلقت است و فضای ذهنی هر مهندس در راستای بهره مندی از هندسه‌ی نظام هستی است. تمدن ها مرهون فکر و اندیشه هستند و مهندس مجری تجلی این ادراک بلند در آینه تاریخ است. دنیای مدرن و تکنولوژی امروز نیز در سایه‌ی توانمندی خلاقیت های بزرگ مردانی است که مهندسی را جلوه می‌بخشند.

هنر مهندس این است که تجسم درایت را با تبسم رضایت تلفیق می‌نماید و خود را محصور در شرح وظایف نمی‌بیند بلکه منظومه‌ای از برنامه‌ریزی مبتنی برهدف، محاسبه، طراحی، ساخت، اجرا و هماهنگی‌های بین بخشی را با وجدان، نجات، دفاع، امنیت، کنترل و نظارت تلفیق می‌نماید. استحکام شخصیتی مهندس متعهد و متخصص چنان است که از الزامات فنی سازمان نظام مهندسی خلقت الگوبرداری نموده و درچارچوب آن نقش‌آفرینی می‌نماید.

هنرمندی مهندس را می‌توان در عملی سازی علم به خوبی مشاهده نمود که چگونه علم را تجسم می‌بخشد. نمود آثارخلاقیت مهندس، بروز خدماتی متناسب با نیاز است و ادبیات حاکم بر افکار و رفتار هرمهندس، مسئولیت‌پذیری وی را نمایان می‌سازد و دقت، سرعت، هدفمندی، نظم دهی، امنیت بخشی، آزمایش، نظارت و کنترل را در پی دارد که ثمره‌ی آنها این است که آرامش خاطر را برای جامعه انسانی به ارمغان می‌آورد.

اینجانب پنجم اسفند، روز بزرگداشت دانشمند ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی وروز مهندسی را به تمامی مهندسین تلاشگر و مجاهد تبریک گفته و سلامتی و موفقیت را برایشان آرزومندم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

 

نظر شما