شناسهٔ خبر: 45860592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر نیرو در هفته چهل و دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران:

آبرسانی به 1250 روستا از ابتداي امسال تاكنون

وزير نيرو با اشاره به اهميت آبرساني روستايي گفت: جمعيت روستايي در سراسر جهان جمعيتي مولد است و خدمت‌رساني به اين جمعيت و حفظ آنها در روستاها يكي از اولويت‌هاي تمام سيستم‌هاي حكمراني است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آئین آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور که به صورت ويدئوكنفرانسي و در هفته چهل و دوم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران برگزار شد، اظهار داشت: در اين خدمت‌رساني كه دامنه وسيعي دارد، جايگاه و نقش آب و اين كه آب كافي، سالم و پايدار در اختيار ساکنان روستاها قرار گيرد، بسيار حائز اهميت است.


وي ادامه داد: تعداد قابل توجهي از روستاهاي ما ساليان سال اصلا شناخته شده نبود؛ مانند مناطق بكري كه بر اثر حادثه و تصادفي كشف مي‌شد به جامعه معرفي مي‌شدند. با پيروزي انقلاب اسلامي توجه به اين گروه از جامعه براي استقلال كشور در اولويت قرار گرفت.


اردكانيان گفت: استقلال كشور از جمله به موضوع خودكفايي در تامين منابع غذايي وابسته و استقرار عدالت اجتماعي مهم بود؛ بنابراين موضوع روستاها در اولويت قرار گرفت. جهاد سازندگي روستاها شكل و در بخش‌هاي مختلف كارهايي انجام گرفت.


وي با اشاره به اين كه تا پيش از دولت يازدهم كمتر از يك ميليون جمعيت روستايي ما از شبكه آب سالم و پايدار برخوردار بودند، اظهار داشت: تا قبل از دولت تدبير و اميد، شبكه و تاسيسات آب در بيش از 33 هزار روستاي كشور با جمعيت افزون بر 20 ميليون نفر احداث شده بود، اما از اين مجموع تنها حدود 900 هزار نفر ساكن در 2600 روستا از آب شرب پايدار برخوردار بودند.


وزير نيرو اضافه كرد: با احتساب افتتاح طرح‌های افتتاح شده امروز، اكنون مجموع جمعيت برخوردار از شبكه آب سالم و پايدار به حدود 9 ميليون و 400 هزار نفر رسيده است؛ هر سال بيش از يك ميليون هموطن روستايي به اين شبكه وصل شدند و تعداد روستاهاي متصل به شبكه به بيش از 15 هزار روستا رسيده است.


اردكانيان گفت: تا نيمه سال آينده كه فعاليت دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت،‌ جمعيت روستايي برخوردار از آب شرب سالم و پايدار به بيش از 10 ميليون نفر خواهد رسيد.


وي افزود: از ابتداي امسال تاكنون 1250 روستا با جمعيت 825 هزار نفر به شبكه آب شرب پايدار در روستاها وصل شدند.


وزير نيرو همچنين گفت: با احتساب پروژه‌هاي آبرساني روستايي كه در هفته چهل و دوم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران به بهره‌برداري رسيد، در مجموع 246 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب كه عمدتا ساخت و سازي است و تعدادي هم پروژه‌هاي ساز و كاري با سرمايه‌گذاري 65 هزار و 500 ميليارد تومان در چارچوب اين پويش وارد مدار شده و تعداد قابل توجهي پروژه‌ آماده ديگر داريم كه در هفته‌هاي پيش رو تا پايان سال در بخش‌هاي مختلف افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما