شناسهٔ خبر: 45859450 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رضایی کوچی در نظارت میدانی از مناطق زلزله زده؛

پیگیری تسریع در ساخت منازل زلزله زدگان سی سخت و دنا/ با دستگاه‌های کم کار در رسیدگی به مسائل برخورد می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد از عدم برگزاری ستاد مدیریت بحران کشور گفت: موضوع تسریع در ساخت منازل از مهمترین مسائلی است که کمیسیون عمران به آن توجه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: بنده حامل سلام گرم آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هستم. ایشان به بنده و اعضای کمیسیون مأموریت دادند تا از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و دنا بازدید داشته باشیم. ان‌شاء‌الله درانتهای بازدید هم جلسه‌ای با مسئولان استانی خواهیم داشت و سپس گزارشی از روند امدادرسانی و کمک به مردم تهیه می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در جریان این بازدید باید دستگاهی که طبق قانون وظایفی دارند اعم از آواربرداری، اسکان مردم، تأمین آذوقه، تسهیلات بانکی و ساخت و بازسازی زیرساخت تخریب شده به وظایفشان عمل کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران در جریان این بازدید میدانی و تهیه گزارش برای قرائت در جلسه هفته آینده صحن علنی از دستگاه‌هایی که کارشان را به خوبی انجام داده‌اند، تقدیر خواهد کرد و اگر دستگاهی هم قصور و کوتاهی کرده باشد، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن انتقاد از عدم برگزاری و تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بخش زیادی از منازل مردم در کشور بیمه نیستند، از این رو باید منابعی را برای این امر مهم پیش‌بینی و تصویب کنیم.

رضایی افزود: متأسفانه این ایراد وجود دارد که به دلیل نبود منابع، تسهیلات با تأخیر به دست مردم برسد، از این رو تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم خانه‌های مردم را بسازیم و تسهیلات مناسب با شرایط فعلی اقتصاد کشور در اختیارشان قرار دهیم. موضوع تسریع در ساخت منازل از مهمترین مسائلی است که کمیسیون عمران به آن توجه دارد./

پایان پیام

نظر شما