شناسهٔ خبر: 45858575 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پول برق روستا‌های فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان نیم بها محاسبه می‌شود

نمایندگان مجلس مقرر کردند پول برق روستا‌های فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد محاسبه شود.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱
کد خبر ۷۶۷۵۴۴۱
دانلود PDF

نمایندگان مجلس مقرر کردند پول برق روستا‌های فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد محاسبه شود.

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (هـ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (هـ) تبصره ۶ لایحه مذکور؛ مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (۲۰۰۰) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (۱۰۰۰) ریال و از هر یک از واحد‌های تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (۱۰.۰۰۰) ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف‌های ۱۶۰۱۸۵ و ۱۶۰۱۸۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه درصد (۵۰%) می‌باشد. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

طبق این مصوبه وزارتخانه‌های نفت و نیرو به صورت ماهانه این مبلغ را برداشت و برای بیمه کردن مشترکان واحد‌های مسکونی و تجاری هزینه خواهند کرد.

 براساس موافقت نمایندگان با پیشنهاد حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس، پول برق روستا‌های فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما