شناسهٔ خبر: 45855506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست داخلی

مطهری: نباید در عالم رویا و تخیلات باشیم که بخواهیم آمریکا را نابود کنیم/ به دامن چین و روسیه افتادیم

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس می گوید: خروج از پروتکل الحاقی این خطر را دارد که روسیه و چین را هم مقداری به سمت امریکا و اروپا سوق دهد چون آنها هم راضی نیستند که ایران در صنعت هسته‌ای خیلی جلو رود .

صاحب‌خبر -

مطهری از تندروی ها هم گلایه دارد و معتقد است تندروهای فعلی خوش خیم تر هستند و ترمز آنها در مواقع حساس کشیده می شود. خلاصه اظهارات علی مطهری درباره رابطه ایران و آمریکا، جای خالی شهید مطهری، کاندیداتوری علی لاریجانی، آرایش سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرانلاین:

************

- تندروهای فعلی کم تجربه هستند.

- وضعیت اقتصادی بهتر می‌شود.

- مشارکت مردم هرچه بیشتر باشد نتیجه انتخابات واقعی‌تر خواهد بود یعنی آن کسی که انتخاب می‌شود به نظر واقعی مردم نزدیک‌تر است.

- دلخوری مردم از آبان ۹۸ و حادثه هواپیمای اوکراینی تاثیرگذار است اما الان شرایط مقداری تغییر کرده است، خصوصا با رفتن ترامپ.

هدف ما این نبود که حتما وزیر کشور ساقط شود بلکه مهم این بود که این حرفها زده شود و مردم بدانند کشور، کشوری است که هر نهادی در آن کار خودش را انجام می دهد و حرف مردم گفته می‌شود ولی متاسفانه اجازه آن را ندادند. اگر این اجازه را می دادند فکر می کنم مردم برای انتخابات مجلس بیشتر شرکت می کردند ولی بعد از این حوادث و بعد که حادثه هواپیمای اوکراینی پیش آمد و .. یک حالت دلخوری و دلسردی در مردم ایجاد شد و باعث شد که در انتخابات مجلس خیلی کم شرکت کنند، ولی الان شرایط مقداری تغییر کرده است، خصوصا با رفتن ترامپ یک پیروزی برای مردم ما به حساب آمد یعنی یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت مردم ایران بود که باعث شد ترامپ در سیاستش با ایران شکست بخورد و این در رأی نیاوردن او مؤثر بود.

- ظرف چند ماه آینده وضع اقتصادی کشور هم بهتر خواهد شد، لذا مردم بیشتر در انتخابات شرکت خواهند کرد.

- امکان حل مشکلات در رابطه ایران و آمریکا تا پایان دولت روحانی وجود دارد. ممکن است گام به گام این کار انجام شود.

- تندروهای فعلی جنس‌شان با تندروهای گذشته فرق می‌کند و کم تجربه هستند، ترمز آن‌ها نیز در مواقع حساس کشیده می‌شود.

- نباید در عالم رویا و تخیلات باشیم که بخواهیم آمریکا را نابود کنیم.

- مجلس یازدهم کاری به حقوق ملت ندارد یعنی اگر بگویند که یک خبرنگار را گرفتند و ۲ ماه در انفرادی بوده می‌گویند لابد لازم بوده است.

- وقتی مرجع فکری پناهیان و حسن عباسی می‌شوند یعنی راه را گم کرده‌ایم.

- یعنی چه قوه قضائیه برای یک انتقاد احکام ۵ سال و ۳ سال زندان صادر می‌کند؟ آدم با خودش فکر می‌کند این‌ها یعنی چه؟

- رویه برخورد با منتقدان که در دوره آقای صادق لاریجانی بسیار زیاد بود، او فکر بسته‌ای دارد.

- شهید مطهری چقدر سر آقای خلخالی داد کشید که اینکارها را نکند یا حتی در مورد اعدام هویدا من یادم هست که ایشان تلفنی فریاد می‌زد که چنین کاری نکنند.

-با تفکر نابودی آمریکا به دامن چین و روسیه افتادیم و سکوت می‌کنیم
امروز هم در مورد بایدن می‌گویند هیچ فرقی بین ترامپ و بایدن نیست، اینها درست نیست چون بایدن آدم عاقل‌تری است و ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم. از قطع رابطه با امریکا و هدف گذاری برای نابودی امریکا، اسرائیل و عربستان هستند که استفاده می کنند، یعنی اسرائیل به شدت نگران است که ما با امریکا رابطه برقرار کنیم. به هر حال  این نوع تفکرات که همه خائن هستند  و امریکا هم خائن است و بعد هم به دامن روسیه و چین بیفتیم که ضرر اقتصادی برای ما منفعتی به دنبال ندارد مثلا اگر یک قرارداد اقتصادی بخواهیم ببندیم بین روسیه و چین و اروپا رقابت ایجاد نمی‌کنیم تا آن چیزی  که به نفع کشور و مردم است را انتخاب کنیم یعنی ما فضای رقابتی به وجود نمی آوریم و زیر مجموعه روسیه و چین می رویم و بعد هم در مقابل همه تخلفات آنها سکوت می‌کنیم  چون آنها ضد امریکا هستند و ما به آنها نیاز داریم.

مثل داستان مسلمانان چین که چین حدود ۲ میلیون مسلمان چینی را به اردوگاه های ویژه برده است و به قول خودش می گوید که ما می‌خواهیم اینها را آموزش دهیم و تغییر دهیم و آنها را به مشروب خوردن و رقصیدن و تجاوز به زنها مجبور می کند(چیزهایی که در اسلام مجاز نیست).

نظر شما