شناسهٔ خبر: 45855364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

کارکرد نظام مهندسی ساختمان یزد در برنامه‌ریزی مورد توجه است

یزد -ایرنا - استاندار یزد با بیان اینکه تلاش ها و مسوولیت های مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان مورد توجه سایر دستگاه های مسوول قرار دارد، گفت: این موضوع می تواند نوید بخش اتفاق های خوب در یزد به عنوان شهر میراث جهانی و استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، محمدعلی طالبی در جشن روز مهندس( پنجم اسفندماه) و آیین تجلیل از ۲۵ مهندس برگزیده اخلاقی افزود: با توجه به اینکه تلاش های سازمان مورد توجه است ،  هماهنگی ها باعث افزایش دایره تاثیر کارکرد آن بر شهر و ساخت و سازها بشود.
وی ابراز امیدواری کرد که بخش دولتی و سازمان نظام مهندسی ساختمان پایه گذار اقدام های مطلوبی برای شهر و استان در حوزه ساخت و ساز باشد.

همچنین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: سه راهبرد شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم هیات مدیره سازمان اجرا شد.

 علی اصغر زحمتکش افزود: در تقویم رسمی کشور  یک روز به نام مهندس و همزمان با روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی از دانشمندان بنام ایرانی ثبت شد که سبب افتخار برای مهندسان است.
وی با تجلیل از همراهی و حمایت مجموعه مدیران ارشد به ویژه استاندار افزود: تفویض اختیار صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص صدور پروانه اشتغال و واگذاری نظارت به سازمان نظام مهندسی، اتفاق خوبی را رقم زد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تصریح کرد: در ۲ سال گذشته و در دوره هشتم هیات مدیره فعالیت ها بر اساس سه راهبرد یادشده قرار دارد که هوشمندسازی و اجرای دولت الکترونیک یکی از این موارد است.
وی با بیان اینکه سامانه های الکترونیکی فعال سازمان بروز رسانی است و همه در یک سامانه تجمیع می شود، خاطرنشان کرد: به زودی سامانه سینا تمامی فعالیت های سازمان را به طور متمرکز به مهندسان و مردم ارایه می کند تا علاوه بر کوتاه شدن فرایندها، تکریم ارباب رجوع به سهولت صورت گیرد.
زحمتکش با اشاره به اینکه سامانه سینا با هدف تمرکز بخشی به فعالیت های الکترونیک سازمان کار خود را شروع کرد ، یادآور شد: ۲ فرایند درخواست عضویت و امور مربوط به صدور و تمدید پروانه اشتغال در سامانه فعال و قابل دسترسی است.
وی در ادامه به موضوع حذف نقشه های کاغذی گاز اشاره کرد و افزود: به همت بخش انفورماتیک سازمان، یزد اولین استانی است که فرایندهای مرتبط به بخش گاز، تمامی الکترونیک ارایه می شود تا با این کار از ۹۰ هزار سفر افراد در زمان شیوع کرونا جلوگیری شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد عنوان کرد: سامانه های ارجاع نظارت، پیشنهاد طراحی و درگاه سرویس های ارتباط گیری با شهرداری ها در حال فعالیت رسمی و بعضا آزمایشی است که درحال حاضر مزایای سامانه ارجاع نظارت بر هیچ فردی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه راهبرد دوم سازمان بهبود کیفیت خدمات مهندسی سازمان به منظور افزایش اعتماد مردمی است، تاکید  کرد: با تلاش واحد آموزش نسبت به ارایه دوره های آموزشی مورد نیاز برای مهندسان اقدام شد ،طوری که در ۱۰ ماهه اخیر ۱۱۳ دوره آموزشی برگزار شد که ۶۰ درصد آن دوره های آموزشی آزاد و مهارتی برای دانش افزایی بیشتر مهندسان است.
 در مراسم یادشده از مهندسان برگزیده در گروه های هفت گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تجلیل شد.

نظر شما