شناسهٔ خبر: 45855057 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبرسانی به ۱۲۵۰ روستای کشور در سال ۹۹

اردکانیان گفت: در پرتو پویش هر هفته الف ب ایران، امسال جمعیتی بالغ بر ۸۲۵ هزار نفر از نعمت آب برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۵۹
کد خبر ۷۶۷۵۲۶۶
دانلود PDF

اردکانیان گفت: در پرتو پویش هر هفته الف ب ایران، امسال جمعیتی بالغ بر ۸۲۵ هزار نفر از نعمت آب برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در پویش الف ب ایران در هفته چهل و دوم که در وزارت نیرو برگزار شد، گفت: خوشبختانه در پرتو این پویش فقط امسال ۱۲۵۰ روستای کشور با جمعیتی بالغ بر ۸۲۵ هزار نفر از نعمت آب برخور دار شدند.

او ادامه داد: آب پایدار به این معنا است که توانسته‌ایم با عنایت رهبری و با اتکا به توانمندی‌های داخلی یک هزار و ۴۷ کیلومتر فقط برای طرح‌های امروز اجرا کنیم.

اردکانیان گفت: واقعیت این است که هفته چهل دوم را برگزار کردیم و امروز ۲۴۶ پروژه آب و برق که ساخت سازی و سازکاری به مدار بهره برداری آمدند.

بیشتر بخوانید

این مقام مسئول بیان کرد: در هفته‌های پیش رو هم پروژه‌های دیگری داریم که تا قبل از سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شوند، روستاییان در کشور مولد هستند چرا که نه تنها برای تامین معاش خود بلکه برای کل کشور نیز خدمت می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: باید آب سالم و پایدار قرار گیرد، تعداد قابل توجهی از روستا‌های ما در گذشته شناخته نشده بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی توجه به این افراد جامعه اهمیت داده شد، توجه به روستا موجب شد کار‌های بزرگی شکل بگیرد.

او افزود: تا پیش از دولت یازدهم یک میلیون روستا از شبکه آب برخوردار بودند، ولی امروز این رقم افزایش یافته و به رقم ۹ میلیون و ۴۰۹ هزار نفر رسیده و ۱۳ هزار روستا به شبکه آب پایدار رسیده‌اند.

اردکانیان گفت: تا نیمه سال ۱۴۰۰ جمعیت برخوردار ما به ۱۰ میلیون دسترسی به شبکه آب پایدار خواهد رسید، و تحقق شبکه آبرسانی کیلومتر‌ها خطوط لوله کشی آب انجام شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: امسال تاکنون یک هزار و ۲۵۶ روستا با جمعیت ۸۵۰ هزار نفر به شبکه آب شرب و پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما