شناسهٔ خبر: 45854392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو،

۲۵ طرح آبرسانی در روستاهای یزد به بهره برداری رسید

یزد - ایرنا - ۲۵ طرح آبرسانی به روستاهای یزد امروز( سه‌شنبه) همزمان با هفته چهل و دوم پویش «هر هفته الف- ب- ایران» به صورت ویدئوکنفرانس که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، در این استان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) یزد گفت: این طرح ها با  ۲۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان هزینه در شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز تحت پوشش شبکه آب پایدار آب در استان قرار گرفت.

اصغر ریاضتی افزود: با بهره برداری از  این طرح ها ۲ هزار و ۴۳۸ خانوار با هشت هزار و ۷۲ نفر به آب بهداشتی بهره مند شدند و بهره برداری از این طرح ها با هدف بهره مندی روستاها از آب سالم ، بهداشتی و پایدار، توزیع عادلانه آب در روستاها ،پیشگیری از آثار بحران خشکسالی،جلوگیری از مهاجرت روستاییان و گامی در توسعه زیرساخت ها واشتغال منطقه است. 
وی ادامه داد:  این طرح ها با لوله گذاری خطوط انتقال به طول ۳۴ هزار و ۸۰۰ متر و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول ۱۳ هزار و ۵۵۷ متر به بهره برداری رسید. 
مدیرعامل آبفا یزد گفت:این طرح ها در روستاهای تقویه،زربند، پناه کوه، شرب العین ، رباط پشت بادام، سنگرد، چاه الهیه، قطرم، چاه شهید بهشتی، چاه شهدا، زارکوییه ، پرک ، سنجدک ، بویی آباد، فضل آباد، چالمه، چاه ابوالفضل ، چاهک ، بختیاری، حسن آباد ،خوانسار، هفتهر، سورک، حاجی باقری،- طباف و سید آباد افتتاح شد. 
وی افزود:در حال حاضر آب شرب و بهداشت روستاهای استان از طریق منابع آبی زیرزمینی و بخش معدودی  از آب انتقالی از خارج استان تامین می شود که به علت فقر کمی و کیفی منابع آب های زیرزمینی موجود هم اکنون به ۲۵۰ روستای استان از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می شود .

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

امروز ۲۵۶ طرح‌ آبرسانی روستایی در استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت. 

این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزار و ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸ میلیارد تومان، ۱۷۲ هزار و ۲۰۶ نفر جمعیت تحت پوشش آب سالم و پایدار قرار گرفت.

نظر شما