شناسهٔ خبر: 45846714 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته چهل و دوم پویش #هرهفته الف_ب_ایران؛

بهره‌مندی ۲۵۶ روستا از طرح‌های آبرسانی

تهران- ایرنا- طرح‌های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۹ میلیارد تومان، فردا در قالب چهل و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دل‌گرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

اکنون و در هفته چهل و دوم پویش براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، قرار است «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، روز سه‌شنبه ۲۵۶ طرح‌ آبرسانی روستایی را در ۹ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری برساند.
بر اساس این گزارش، این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزار و ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸ میلیارد تومان، جمعیتی بالغ بر ۱۷۲ هزار و ۲۰۶ نفر از هموطنان روستایی را تحت پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.

نظر شما