شناسهٔ خبر: 45846455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه آبرسانی ۱۳ روستای ایلام با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای این استان فردا سه شنبه در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران از طریق ویدیوکنفرانس توسط وزیر نیرو افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

نورالله تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فردا سه شنبه پنجم اسفندماه همزمان با طرح های آبرسانی در چندین استان دیگر، پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای استان ایلام با اعتبار ۱۰۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه سه دهنه چشمه ، یک مخزن هزار و ۸۰ متر مکعبی ،ایستگاه‌ های پمپاژ با ظرفیت ۹ لیتر بر ثانیه، ۹ هزار و ۵۰ متر لوله‌گذاری خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول۲۲٫۵۵۲ متر و نیرورسانی به طول ۳۰۰ متر احداث و اجرا شده است.

تیموری با بیان اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، یادآور شد: با بهره برداری از این پروژه آبرسانی در شهرستان‌های چوار، ملکشاهی، دره شهر، سیروان، هلیلان و آبدانان هفت هزار خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام ابراز امیدواری کرد: تعداد ۱۲۵ روستایی استان که قبلا به صورت سیار آبرسانی می شدند هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات طی ۲ سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و تمام روستاهای ایلام به اولین استان دارای آب قابل شرب تصفیه شده کشور خواهد بود.

۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

نظر شما