شناسهٔ خبر: 45844055 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار باد شدید و کولاک برف در البرز/ بارش مجدد برف و باران در روزهای 6 و 7 اسفند

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه هفتم اسفند با توسعه فعالیت هر دو سامانه جوی شمالی و جنوبی، در اغلب استان ها غیر از مناطق واقع در نوار غربی کشور، بارندگی خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روز جاری چهارم اسفند اظهار داشت: امروز در برخی مناطق مازندران، گیلان، گلستان، کرمان و خراسان جنوبی بارش داریم این شرایط فردا در گیلان و مازندران ادامه دارد.

وی افزود: از بعد از ظهر سه شنبه با شمالی شدن جریانات روی خزر همراه با ریزش هوای سرد برف پراکنده و باران پراکنده در گیلان و مازندران شروع می شود؛ روز چهارشنبه بر شدت بارش‌ها در این استان‌ها افزوده شده و گستره آن مناطقی از گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را نیز در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت چهار شنبه ششم اسفند در استان‌های بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، جنوب لرستان، جنوب ایلام و جنوب و غرب اصفهان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

اصغری ادامه داد: روز پنج شنبه هفتم اسفند با توسعه فعالیت هر دو سامانه شمالی و جنوبی در اغلب مناطق کشور غیر از مناطق واقع در نوار غربی کشور بارندگی خواهیم داشت؛ روز جمعه در سواحل غربی دریای خزر، مرکز و جنوب شرق انتظار بارندگی داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت بارش در مناطق کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

اصغری ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دمای هوا ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار داریم روز چهارشنبه بارش در مناطق  جلگه‌ای دریای خزر به ویژه سواحل غربی به شکل برف باشد.

وی گفت: روز چهارشنبه با توجه به وزش باد نسبتاً شدید احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه های شمالی البرز وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: دمای هوا روزهای چهارشنبه و خصوصاً پنجشنبه در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه تا جمعه هفته جاری در دامنه جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.

وی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان ورزش باد شدید همراه با گرد و خاک داریم، همچنین اواخر وقت روز چهارشنبه و روز پنجشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد خیزش گرد و خاک در جنوب خوزستان دور از انتظار نیست.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۴ و ۱۵ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در ۱۶ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما