شناسهٔ خبر: 45824550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن:

آواربرداری «سی سخت» شروع شد / 700 واحد در شهر سی‌سخت تخریب شده است /

مجید جودی با اعلام این خبر که از امروز آواربرداری در شهر سی سخت شروع شده است گفت: متقاضیان در حال تشکیل پرونده به منظور معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات هستند. پیش بینی می شود که واحدهای تعمیری تا پایان فروردین تکمیل شود و واحدهای احداثی نیز تا نیمه اول سال 1400 به پایان می رسد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|‌‌ مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن گفت: با توجه به سرمای هوا زلزله زدگان از چادر استقبال چندانی نکرده و اغلب در منازل اقوام و آشنایان سکونت دارند؛ اما به طور کلی وضعیت چندان بد نیست؛ 20 میلیون تومان کمک بلاعوض اجاره بها به صاحبان واحدهای احداثی تعلق می گیرد و تا پایان فروردین ماه واحدهای تعمیری بازسازی می شود.

 

مجید جودی اظهار کرد: خسارات وارده ناشی از زمین لرزه کهگیلویه و بویراحمد عمدتا در شهر سی سخت است و طی بازدیدی که امروز از روستاهای اطراف داشتم بعضی واحدها ترک برداشته اما حجم تخریب در روستاها زیاد نیست. در شهر سی سخت حدود 700 واحد تخریب شده که در واقع احداثی است و حدود 1400 واحد هم نیاز به تعمیر دارد. انشاءالله تا ظهر فردا روند کارشناسی خسارات در شهر به اتمام می رسد و اکیپهای ارزیابی به روستاها می روند.

 

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود مردم با مشکل کمبود چادر و کانکس مواجهند گفت: هلال احمر حدود3800 تخته چادر بین مردم توزیع کرده اما با توجه به سرمای هوا و نگرانی مردم از زلزله، چادرها اغلب نصب نشده است. اکثر زلزله زدگان در خانه اقوام و آشنایان سکونت دارند. حتی کمتر کسی در خانه های خسارت دیده حضور دارد و ما برای ارزیابی دچار مشکل هستیم.

 

جودی با بیان اینکه حدود 70 درصد شهر از خسارت در امان مانده و سالم است تاکید کرد: بجز روزهای اول پس از زلزله که بارش برف و باران رخ داد بودیم به تدریج اوضاع بهتر شده و هم اکنون وضعیت چندان بد نیست. البته 20 میلیون تومان کمک بلاعوض اجاره بها به صاحبان واحدهای احداثی پرداخت می شود. حتی اگر زلزله زدگان در خانه اقوام زندگی کنند کمک 20 میلیون تومانی به آنها تعلق می گیرد.

 

وی با اعلام این خبر که از امروز آواربرداری در شهر سی سخت شروع شده است گفت: متقاضیان در حال تشکیل پرونده به منظور معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات هستند. پیش بینی می شود که واحدهای تعمیری تا پایان فروردین تکمیل شود و واحدهای احداثی نیز تا نیمه اول سال 1400 به پایان می رسد.

 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تا روز چهارشنبه از سوی دولت مصوب می شود اظهار کرد: برای واحدهای تخریبی شهری 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود. برای اسکان موقت واحدهای تخریبی نیز نفری 20 میلیون تومان کمک بلاعوض به منظور اجاره بها پیش بینی شده است. برای خرید اسباب و اثاثیه هم تا سقف 30 میلیون تومان وام و 15 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود. البته این مبلغ بر اساس میزان خسارت وارده متفاوت خواهد بود.

 

جودی، سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای تخریبی روستایی را نیز 80 میلیون تومان دانست و گفت: بجز این 80 میلیون تومان به صاحبان واحدهای احداثی روستایی 20 میلیون تومان کمک بلاعوض به منظور اجاره بها تعلق می گیرد. برای خرید اسباب و اثاثیه هم تا سقف 30 میلیون تومان وام و 15 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

 

منبع: ایسنا

نظر شما