شناسهٔ خبر: 45814805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چند درصد اصوالگریان و اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می کنند؟!/ افزایش محبوبیت قالیباف همزمان با کاهش محبوبیت ظریف و حسن خمینی

نظرسنجی های دو ماه اخیر نشان می دهد که میزان محبوبیت قالیباف در آذر ماه ۱۰.۳ درصد و در دی ماه ۱۲ درصد بوده است. میزان محبوبیت سید حسن خمینی، در آذرماه ۵.۶ درصد، در دی ماه به ۴ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. سی‌و هشتمین شماره این بولتن را در ادامه می‌خوانید.

چند درصد از اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند؟

براساس نتایج نظرسنجی دی ماه اخیر، ۵۳ درصد از اصولگرایان و ۳۱.۷ درصد از اصلاح طلبان گفته  اند که در انتخابات شرکت می کنند. همچنین ۱۰.۲ درصد از اصولگرایان و ۱۳.۹ درصد از اصلاح طلبان گفته اند که در انتخابات شرکت نمی کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که در نظرسنجی های هفته های اخیر روند تمایل حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری با وجودی اینکه تا انتخابات فاصله زمانی زیادی باقی مانده و فضای کشور انتخاباتی نشده، افزایش جالبی داشته است. بر اساس میانگین نظرسنجی های صورت گرفته شده، تاکنون حضور بالای ۵۰ درصد در انتخابات بسیار محتمل و  با ورود کشور به فضای انتخابات درصد مشارکت بیشتر از این نیز خواهد شد.

افزایش محبوبیت قالیباف همزمان با کاهش محبوبیت ظریف و حسن خمینی+جزئیات آماری

درباره وضعیت نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ نیز نظرسنجی های دو ماه اخیر نشان می دهد که میزان محبوبیت قالیباف در آذر ماه ۱۰.۳ درصد و در دی ماه ۱۲ درصد بوده است. میزان محبوبیت سید حسن خمینی، در آذرماه ۵.۶ درصد، در دی ماه به ۴ درصد کاهش یافته است. میزان محبوبیت محمد جواد ظریف در آذر ماه ۵ درصد، در دی ماه به ۳.۷ کاهش پیدا کرده است.

جدی شدن کناره گیری علی لاریجانی و سعید جلیلی از انتخابات

پیگیری های میدانی خبرنگار جهان نیوز نشان می دهد که پس از منتفی شدن حضور سعید جلیلی در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی، عدم حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز بسیار جدی تر از قبل شده است. به گفته برخی از فعالین سیاسی، او موقعیت فعلی خود برای خدمت به مردم و انقلاب را مناسب می‌داند و تمایلی برای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

در همین حال با عبور اصلاح طلبان از علی لاریجانی و تلاش برای کشاندن ظریف به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نتایج نظرسنحی های اخیر و محبوبیت بسیار کم لاریجانی در میان مردم و از سوی دیگر عدم تحرک سیاسی علی لاریجانی  در هفته های اخیر، نشانه جدی از عدم تمایل او برای انتخابات ریاست جمهوری توسط برخی از فعالین سیاسی برآورد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما