شناسهٔ خبر: 45814654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بازگشت روباره پیر به منطقه؛

وزیر دفاع انگلیس: صدها نظامی به عراق اعزام می‌کنیم

وزیر دفاع انگلیس از افزایش نظامیان این کشور در عراق خبر داد و گفت که صدها نظامی انگلیسی به عراق اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

سرویس جهان مشرق - روزنامه انگلیسی «دیلی میل» افشا کرد، نیروهای ائتلاف بین المللی در صدد افزایش حضور نظامی خود در عراق هستند و به همین منظور قصد دارند، شمار نظامیان خود را به ۵ هزار نظامی افزایش دهند.

دیلی میل به نقل از آنچه آنها را منابع آگاه نظامی غربی توصیف کرده بود، نوشت: در این راستا، قرار است، صدها نظامی انگلیسی به عراق اعزام شوند که بیشترین نیروی اعزامی به منطقه از سوی انگلیس از زمان جنگ دوم خلیج فارس محسوب می شود.

این روزنامه، تخمین زده تعداد نظامیان انگلیسی طی سال جاری میلادی (۲۰۲۱) دو و حتی سه برابر از تعداد کنونی شود.

انگلیس یکی از اعضای ائتلاف غربی موسوم به «متحدین» بود که به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد. از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۱۷۹ نظامی انگلیسی در عراق کشته شدند. انگلیس در ماه مه سال ۲۰۱۱ نظامیان خود را به طور کامل از عراق خارج کرد.

در حال حاضر، در چارچوب مأموریت ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، یک صد نظامی انگلیسی در پوشش آموزش نیروهای امنیتی عراق در خاک این کشور حضور دارند.

به نظر می رسد، حمله موشکی به پایگاه ائتلاف بین المللی در نزدیکی فرودگاه «اربیل» مرکز منطقه کردستان عراق بهانه ای به دست غرب داده تا حضور نظامی خود در عراق را افزایش دهند، به همین منظور «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن درصدد اعزام صدها نظامی این کشور به عراق است.

«ریچارد کیمب»، فرمانده سابق نظامیان انگلیسی در افغانستان در حمایت و تأیید این تصمیم گفت: «نیروهای نظامی و امنیتی عراق با تهدید فزاینده داعش مواجه هستند و به نحوی که همزمان با دو انفجار رخ داده در بغداد مناطق مختلف عراق نیز شاهد انفجارهای انتحاری توسط داعش بود».

کیمب افزود: «قدرت گیری مجدد داعش باعث حملات تروریستی متعددی در اروپا و انگلیس شده و این ما و ناتو را ملزم می کند، تمام تلاش خود را برای بالا بردن توانمندی های نظامی عراقی ها به کار ببریم تا بتوانند بر مساحت گسترده تری از خاک کشورشان سیطره و نفوذ داشته باشند».

نظر شما