شناسهٔ خبر: 45799770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد؛

گزارشی از اعزام مبلّغ فاطمیه از سوی دفتر تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی از اعزام بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در قالب ۱۲۱ گروه تبلیغی و ۱۷۲ مبلغ فردی به نقاط مختلف کشور در ایام دهه فاطمیه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یحیی کمال در گفت و گویی با بیان این که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، محصول ارزش ها اسلامی  و فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه و به تعبیر دیگر مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: با گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) و تعمیق آن در افراد جامعه از سوی علما، اندیشمندان مسلمان و رهبران انقلاب، زمینه برپایی انقلاب گسترده مردمی و اسلامی فراهم شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: به تعبیری علت محدثه انقلاب اسلامی، گسترش و تعمیق اعتقادات و باورهای اسلامی و دینی مبتنی بر فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه در میان مردم بوده است که باعث بیداری مردم، اعتراض به ظلم و ستم رژیم ستم شاهی و زمینه ساز ایجاد بزرگترین حادثه و اتفاق قرن یعنی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: به باور ما، علت مبقیه و عوامل تداوم انقلاب اسلامی نیز چیزی جدای از علت محدثه آن یعنی گسترش و عمق بخشی به اعتقادات دینی و مذهبی مبتنی بر فرهنگ مکتب اهل بیت(ع)، فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه نیست.

* حمایت از افزایش اعزام مبلغان توانمند، مهمترین راه گسترش و تعمیق باورهای دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام کمال اظهار داشت: یقینا یکی از مهمترین راههای گسترش  و تعمیق اعتقادات دینی و کاهش آسیب های اجتماعی حضور مبلغان و گروه های تبلیغی توانمند، باسابقه، آموزش دیده و آشنای به مقتضیات زمان و نظام بین الملل در میان مردم، جوانان و سایر اقشار جامعه است. همچنین یکی از مهمترین ماموریت ها و وظایف نهادهای تبلیغی حوزوی حمایت و فراهم سازی زمینه حضورگسترده، برنامه ریزی شده و هدفمند مبلغان و گروه های تبلیغی در میان مردم در مناسبت های مختلف است.

وی گفت: افزایش حمایت از اعزام ها و بکارگیری مبلغان توانمند در طول سال، ضمن گسترش و تعمیق باورهای دینی جامعه، موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و رفع شبهات مردم وجوانان در حوزه های مختلف خواهد شد؛ لذا به هر میزان باورها و رفتار مردم رنگ دینی به خود بگیرد، به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام کمال اظهار داشت: در راستای مطالب ذکر شده، دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغ عمومی با جذب و ساماندهی مبلغان فاضل و توانمند در عرصه تبلیغ و حمایت از تشکیل گروه های تبلیغی اقدام به اعزام و بکارگیری آنان در مناطق مختلف کشور در طول سال و اکثر مناسبت های مذهبی و ملی می نماید.

* برگزاری نشست مجازی فاطمی از طریق هم افزایی و همکاری نهادهای تبلیغی حوزوی در دهه فاطمیه

وی گفت: در دهه فاطمیه سال جاری با توجه به تقارن ایام  فاطمیه با سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در خصوص اعزام در این دهه با هماهنگی و تعامل با نهادهای تبلیغی، برنامه ریزی بسیار خوبی انجام گرفت؛ یکی از این برنامه ها برگزاری نشست های مجازی فاطمی با ۶ موضوع: سبک زندگی فاطمی با سخنرانی استاد رفیعی، پاسخ به شبهات فاطمی با سخنرانی استاد نجم الدین طبسی، فاطمیه و مهدویت با سخنرانی استاد میرباقری، سوژه های تبلیغ فاطمی با سخنرانی حسینی قمی، معارف خطبه فدکیه با سخنرانی استاد میر شفیعی و فاطمیه و هویت تشیع با سخنرانی استاد فرحزاد و با شرکت بالغ بر ۲۴۰۰ مبلغ و طلاب بود.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در پایان این نشست از محتوای آن، آزمون و مسابقه برگزار شد که از میان شرکت کنندگان به ۲۸۹ نفر از برگزیدگان در این آزمون جوایزی از ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان پرداخت شد.

وی افزود: این نشست که با همکاری نهادهای تبلیغی از جمله معاونت تبلیغ حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز خدمات حوزه های علمیه، حوزه خواهران، جامعه الزهرا و مؤسسه سفیران فاطمیه و بوسیله مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار و اجرا شد.

* اعزام بیش از ۱۰۰۰مبلغ در دهه فاطمیه در قالب ۱۲۱ گروه تبلیغی و مبلغ انفرادی

حجت الاسلام کمال به بیان گزارشی از اعزام دهه فاطمیه سال جاری به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اشاره کرد و اظهار داشت: در این دهه، بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در قالب ۱۲۱ گروه تبلیغی و ۱۷۲ مبلغ فردی اعم از مبلغان برادر و خواهر به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند، با برنامه ریزی انجام گرفته مبلغان گرامی و گروه های تبلیغی با رعایت پروتکل های مصوب با حضور در مجالس، محافل و اماکن عمومی در قالب تبلیغ چهره به چهره، مشاوره های دینی و مذهبی، پاسخ به سؤالات و شبهات، برگزاری نمایشگاه ها به تبیین ارزش های مبتنی بر فرهنگ فاطمی پرداختند.

* حمایت از فعالیت های مستمر تبلیغی مبلغان و گروه های تبلیغی در طول سال

وی خاطرنشان کرد: مبلغان و گروه های تبلیغی در کنار فعالیت تبلیغ سنتی چهره به چهره، در قالب ایجاد گروه و کانال در فضای مجازی و با عضو کردن مخاطبانشان، در طول سال بویژه در مناسبت های مذهبی و ملی، با آنان مرتبط بوده و به ارائه محتوای دینی، برگزاری مسابقات، پاسخ به سؤالات احکام، معارف دینی و شبهات می پردازند و این فعالیت ها نیز از سوی اداره کل تبلیغ عمومی به عنوان تبلیغ مستمر مورد حمایت قرار می گیرد./822/د102/ب1

نظر شما