شناسهٔ خبر: 45799276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر کل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ غدیر، فاطمیه و عاشورا است

حوزه/ مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از ۱۰۰۰ مبلّغ در قالب ۱۲۱ گروه تبلیغی و ۱۷۲ مبلغ فردی اعم از مبلغان برادر و خواهر به نقاط مختلف کشور در ایام فاطمیه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در گفت و گویی با بیان این که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، محصول ارزش های اسلامی و فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه و به تعبیر دیگر مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: با گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) و تعمیق آن در افراد جامعه از سوی علما، اندیشمندان مسلمان و رهبران انقلاب، زمینه برپایی انقلاب گسترده مردمی و اسلامی فراهم شد.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: به تعبیری علت محدثه انقلاب اسلامی، گسترش و تعمیق اعتقادات و باورهای اسلامی و دینی مبتنی بر فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه در میان مردم بوده است که باعث بیداری مردم، اعتراض به ظلم و ستم رژیم ستم شاهی و زمینه ساز ایجاد بزرگترین حادثه و اتفاق قرن یعنی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: به باور ما، علت مبقیه و عوامل تداوم انقلاب اسلامی نیز چیزی جدای از علت محدثه آن یعنی گسترش و عمق بخشی به اعتقادات دینی و مذهبی مبتنی بر فرهنگ مکتب اهل بیت(ع)، فرهنگ عاشورا، غدیر و فاطمیه نیست.

 حمایت از افزایش اعزام مبلغان توانمند ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین کمال اظهار داشت: یقینا یکی از مهمترین راههای گسترش  و تعمیق اعتقادات دینی و کاهش آسیب های اجتماعی حضور مبلغان و گروه های تبلیغی توانمند، باسابقه، آموزش دیده و آشنای به مقتضیات زمان و نظام بین الملل در میان مردم، جوانان و سایر اقشار جامعه است. همچنین یکی از مهمترین ماموریت ها و وظایف نهادهای تبلیغی حوزوی حمایت و فراهم سازی زمینه حضورگسترده، برنامه ریزی شده و هدفمند مبلغان و گروه های تبلیغی در میان مردم در مناسبت های مختلف است.

وی گفت: افزایش حمایت از اعزام ها و بکارگیری مبلغان توانمند در طول سال، ضمن گسترش و تعمیق باورهای دینی جامعه، موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و رفع شبهات مردم وجوانان در حوزه های مختلف خواهد شد؛ لذا به هر میزان باورها و رفتار مردم رنگ دینی به خود بگیرد، به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال اظهار داشت: در راستای مطالب ذکر شده، دفتر تبلیغات اسلامی و اداره کل تبلیغ عمومی با جذب و ساماندهی مبلغان فاضل و توانمند در عرصه تبلیغ و حمایت از تشکیل گروه های تبلیغی اقدام به اعزام و بکارگیری آنان در مناطق مختلف کشور در طول سال و اکثر مناسبت های مذهبی و ملی می نماید.

وی گفت: در دهه فاطمیه سال جاری با توجه به تقارن ایام  فاطمیه با سالگرد شهادت سردار سلیمانی، در خصوص اعزام در این دهه با هماهنگی و تعامل با نهادهای تبلیغی، برنامه ریزی بسیار خوبی انجام گرفت؛ یکی از این برنامه ها برگزاری نشست های مجازی فاطمی با ۶ موضوع: سبک زندگی فاطمی با سخنرانی استاد رفیعی، پاسخ به شبهات فاطمی با سخنرانی استاد نجم الدین طبسی، فاطمیه و مهدویت با سخنرانی استاد میرباقری، سوژه های تبلیغ فاطمی با سخنرانی حسینی قمی، معارف خطبه فدکیه با سخنرانی استاد میر شفیعی و فاطمیه و هویت تشیع با سخنرانی استاد فرحزاد و با شرکت بالغ بر ۲۴۰۰ مبلغ و طلاب بود.

مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در پایان این نشست از محتوای آن، آزمون و مسابقه برگزار شد که از میان شرکت کنندگان به ۲۸۹ نفر از برگزیدگان در این آزمون جوایزی از ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان پرداخت شد.

وی افزود: این نشست که با همکاری نهادهای تبلیغی از جمله معاونت تبلیغ حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز خدمات حوزه های علمیه، حوزه خواهران، جامعه الزهرا و مؤسسه سفیران فاطمیه و بوسیله مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار و اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال به بیان گزارشی از اعزام دهه فاطمیه سال جاری به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اشاره کرد و اظهار داشت: در این دهه، بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در قالب ۱۲۱ گروه تبلیغی و ۱۷۲ مبلغ فردی اعم از مبلغان برادر و خواهر به نقاط مختلف کشور اعزام شده اند، با برنامه ریزی انجام گرفته مبلغان گرامی و گروه های تبلیغی با رعایت پروتکل های مصوب با حضور در مجالس، محافل و اماکن عمومی در قالب تبلیغ چهره به چهره، مشاوره های دینی و مذهبی، پاسخ به سؤالات و شبهات، برگزاری نمایشگاه ها به تبیین ارزش های مبتنی بر فرهنگ فاطمی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان و گروه های تبلیغی در کنار فعالیت تبلیغ سنتی چهره به چهره، در قالب ایجاد گروه و کانال در فضای مجازی و با عضو کردن مخاطبانشان، در طول سال بویژه در مناسبت های مذهبی و ملی، با آنان مرتبط بوده و به ارائه محتوای دینی، برگزاری مسابقات، پاسخ به سؤالات احکام، معارف دینی و شبهات می پردازند و این فعالیت ها نیز از سوی اداره کل تبلیغ عمومی به عنوان تبلیغ مستمر مورد حمایت قرار می گیرد.

نظر شما