شناسهٔ خبر: 45793654 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

دومین آزمون مهارت های زبان فارسی در گرجستان برگزار شد

دومین آزمون سنجش مهارت های زبان فارسی (سامفا) ) ویژه فارسی آموزان در سراسر جهان روزجمعه همزمان در داخل و خارج از کشور با همکاری وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و سازمان سنجش آموزش کشور در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان طی دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ، "حمید مصطفوی" رایزن فرهنگی کشورمان درجمع شرکت کنندگان آزمون با اشاره به روابط فرهنگی و ادبی ایران و گرجستان، نقش موثر ایرانشناسان و دانشگاهیان گرجی را در برقراری و تحکیم این روابط مهم و تاثیرگذار دانست.
مصطفوی با اشاره به این که کرسی زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه دولتی "ایوانه جاواخویشویلی" تفلیس به سال 1918 میلادی بر می گردد که یکی از قدیمی ترین کرسی های ایران شناسی در منطقه قفقاز می باشد ،افزود: این کرسی به همراه کرسی های زبان فارسی و ایران شناسی دانشگاه های کوتایسی ، ایلیا و گرجستان در طول سالیان گذشته در مسیر تکاملی راه خود را پیموده اند و این جهت گیری همچنان با موفقیت ادامه دارد.
وی اظهار امیدواری کرد درسایه همکاری و هم اندیشی در زمینه گسترش آموزش زبان و ادبیات فارسی، توسعه مطالعات ایران شناسی و تربیت ایران شناسان جوان کارآمد، چارچوب های درست و منطقی برای تعامل دانشمندان ایران با ایرانشناسان گرجی درعرصه های مختلف فراهم گردد .
رایزن فرهنگی با اعلام این خبر گفت :در این آزمون 10 دانشجوی  رشته زبان فارسی و ایران شناسی از دانشگاه های مختلف گرجستان در دو بخش عمومی و دانشگاهی شرکت کردند.
مصطفوی  افزود : در آزمون میزان تسلط فارسی آموزان گرجی، در چهار مهارت گفتاری، نوشتاری ، شنیداری و قرائت مورد سنجش قرار گرفت و  شرکت کنندگان برتر در این آزمون در اولویت استخدام در شرکت های ایرانی قرار دارند
  وی همچنین یادآور شد: این آزمون برای دومین بار است که با همکاری رایزنی فرهنگی در تفلیس برگزار می شود و با استقبال فارسی آموزان گرجی همراه می باشد.
 
منبع : ایرنا
 

نظر شما