شناسهٔ خبر: 45783092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غرب باید به تعهدات خود در برجام پایبند باشد

امام جمعه طارم با اشاره به اینکه دربرجام حرف دیگر فایده‌ای ندارد، گفت: آمریکا و اروپا باید در عمل به تعهدات در برجام خود را ثابت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مهدی منصوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه طارم با تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه استغفار و توبه است و سعی کنیم بیشترین بهره را در این ماه ببریم، چرا که در توبه و رحمت خدا برای همه باز است.

 امام جمعه طارم با اشاره به ورود یک ویروس جهش یافته دیگر به نام کرونای انگلیسی به کشور افزود: متاسفانه این ویروس جهش یافته خطرناکتر است، پس باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

منصوری با اشاره برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) خاطر نشان کرد: تلخی این اقدامات بازدارنده برای آمریکا بیش از همه است، چراکه ایران انقلابی است که توانسته قدرت بازدارندگی را  در سخت‌ترین شرایط تحریم و جنگ رسانه‌ای به اوج برساند و یک الگو برای سایر کشورها باشد.

وی تصریح کرد: پیام دیگر این رزمایش‌ها و نمایش قدرت برای گروهک‌های وابسته به غرب است و آنان باید بدانند که حملات کور و تنش آفرین آنها با سرعت و قاطعیت پاسخ داده خواهد شد.

خطیب نماز جمعه طارم ادامه داد: برخی از کشور هایی که همواره در عراق و سوریه تنش‌زایی کرده‌اند نیز باید بدانند و می‌دانند ایران هیچ تحرکی را در مرز هایش تحمل نخواهد کرد.

منصوری به نکات قابل تامل بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی به مردم  آذربایجان به مناسبت قیام ۲۹بهمن مردم تبریز اشاره کرد و یاد آرو شد: علت دشمنی استکبار این بود و این است که جمهوری اسلامی سلطه‌گر و سلطه پذیر نیست و شریک سلطه‌گری آنها نیست.

خطیب نماز جمعه طارم یکی دیگر از دلایل شیطنت‌های آمریکا و دشمنان را پیش روندگی ایران اسلامی دانست و اذعان داشت: برای نگه داشتن کشور باید جان را کف دست گرفت مثل شهید سلیمانی و باکری وارد میدان شد و اگر در این راه مستقیم حرکت کنیم مشکلات و گرفتاری‌ها حل خواهد شد.

منصوری با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب واقعا حیرت آور است، افزود: انقلاب توانست کشور را از لحاظ عقب ماندگی علمی و سیاسی و اقتصادی از وابستگی بودن نجات دهد و آن را عزیز کند، انقلاب ایران را ملتی آبرومند پر تحرک و پر نشاط ساخت مثل رزمایش مواسات و مومنانه و حضور جوانان مثال زدنی است.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات ادامه داد: انتخابات یک فرصت و ظرفیت برای کشور است و هر چه پرشور تر باید حضور پیدا کنیم و دشمن از الان به فکر مایوس کردن ملت است اگر یک نیروی پر انگیزه و با ایمان انتخاب شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود علاج درد های مزمن کشور حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح است که نور علی‌النور است.

خطیب نماز جمعه طارم با اشاره به اینکه دربرجام حرف دیگر فایده‌ای ندارد تاکید کرد: آمریکا و اروپا باید در عمل به تعهدات خود در برجام خود را ثابت کنند.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مواظب باشیم بایدن روباه گونه رفتار نکند، تصریح کرد: حمله به یمن با چراغ سبز اوبامای دموکرات و هم حزبی جو بایدن انجام گرفت.

وی کشتار و آسیب به ده‌ها هزار انسان بی‌گناه به ویژه کودکان و زنان و از بین رفتن و تخریب تمام زیر ساخت‌ها را آثار حملات عربستان به یمن خواند و گفت: با این حال فقیرترین کشور عرب یعنی یمن امروز کابوس ثروتمندترین و مهم‌ترین و قدرتمند‌ترین کشور عربی شده است.

انتهای پیام/73002

نظر شما