شناسهٔ خبر: 45775432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست پیشرانان فعال کشاورزی، فرش، هنر و صنایع دستی مشاغل خانگی استان البرز برگزار شد

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و اتصال به بازار مکان‌محور مشاغل متقاضیان این مشاغل در استان البرز، نشست‌های مجزایی از سوی جهاد دانشگاهی البرز با پیشرانان فعال در حوزه‌های کشاورزی، فرش، فرهنگ و هنر، و صنایع دستی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این نشست‌ها که با حضور ابوالحسن قاسم پور مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی البرز و از مسئولان استانی طرح و آقای نجفی دبیر ستاد کارآفرینی شهرداری کرج در بازارچه اختصاص داده شده توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری برگزار شد، در خصوص اتصال به بازار حقیقی و لزوم ایجاد همفکری با فعالان پیشران گفت و گو شد.

نشست پیشرانان فعال گروه کشاورزی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، در نخستین نشست با پیشرانان حوزه‌ی کشاورزی ابوالحسن قاسم‌پور با تاکید بر هویت‌بخشی به مشاغل خانگی و پایدارسازی آنها از طریق فروش در بازار مکان محور و هم‌چنین توسعه این مشاغل از خرد به متوسط افزود: ظرفیت ایجاد شده در حوزه مشاوره تخصصی عمومی و کسب و کار خانگی تاثیر به‌سزایی در هویت‌بخشی این مشاغل دارد.

در ادامه نجفی گفت: ستاد کارآفرینی و هم چنین معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری با نگرش شتابدهی و تسهیلگری در این طرح مشارکت کرده و در خصوص تبلیغات محیطی اقداماتی موثر انجام خواهد داد. به امید اینکه موثر واقع شده و قدمی در جهت پایدارسازی و توسعخ ی مشاغل خانگی برداریم.

نشست پیشرانان فعال فرش

در ادامه این نشست‌ها، نشست پیشرانان فعال صنعت فرش برگزار شد. در این نشست قاسم‌پور مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی البرز گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری بازارچه ای به عنوان مرکز دائمی و تخصصی مشاغل خانگی در اختیار طرح قرار داده است. و حضور صاحبان مشاغل حداقل تا یک سال رایگان خواهد بود.

در ادامه از لزوم ایجاد اکوسیستم مشاغل خانگی، هویت بخشی به این نوع کسب و کار و داشتن نگرش تسهیلگری و همیاری گفت و افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسط و مجری، تنها تسهیلگر بوده و قصد دارد با همکاری سایر ارگان های ذیربط بستری را فراهم آورد تا بین متقاضیان مشاغل خانگی و پیشرانان شبکه سازی و ارتباط موثر شکل گرفته و در راستای پایدارسازی و توسعه ی کسب و کارهای خانگی قدم های محکمی بردارد.

حسین آبین مدیر اجرایی و هماهنگی آموزشی جهاد دانشگاهی البرز هم گفت: آنچه اهمیت دارد مشارکت و کار تیمی بین فعالان پیشران در حوزه های مختلف و ایجاد هماهنگی و سینرژی در بازارچه است. پیشرانان به عنوان نمایندگان ۲۵۰۰ متقاضی و همه کسانی که در استان کسب و کار خانگی دارند باید با همفکری و اتخاذ تصمیمات راهبردی، قدم به قدم در راستای افزایش کیفیت محصولات، فروش، ایجاد و توسعه ی اکوسیستم مشاغل خانگی گام بردارند.

دکتر میرزایی، مشاور طرح نیز گفت: اولویت با ایجاد گروه، تعامل و تشکیل جلسات منسجم و هدفمند است. کلیات مقررات و قوانین اجرایی در اختیار پیشرانان قرار گرفته و عملکردشان پایش و نظارت خواهد شد.

نشست پیشرانان فعال حوزه فرهنگ و هنر

سومین نشست پیشرانان فعال حوزه‌ی فرهنگ و هنر که در مکانِ بازاچه ی سیب واقع در حصارک کرج برگزار شد، تعدادی از فعالان این حوزه گرد هم آمدند و ضمن بازدید از مکانِ بازارچه و غرفه ها در خصوص لزوم اتحاد و همبستگی با ارگانها صحبت کردند و ضمن تشکر از نهادها و سازمان های ذیربط و مبدعانِ این طرح برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کردند.

قاسم پور مدیر اجرایی طرح گفت: تا به حال در هیچ یک از حوزه های مشاوره، آموزش و اتصال به بازار در حوزه ی مشاغل شهری اقدامی صورت نگرفته و طرح ملی توسعه ی مشاغل خانگی در این زمینه ، پیشرو بوده و سعی می‌کند مدل خوبی برای بهره برداری بیشتر باشد.

مقرر شد فعالان پیشران جلساتی مدون و منسجم بر اساس نظام نامه و با حضور نمایندگان جهاد داشته و در جهت تجهیز و استفاده بهینه از بازارچه سیب مشارکت داشته باشند.

نشست پیشرانان فعال صنایع دستی

چهارمین نشست نیز با حضور پیشرانان فعال صنایع دستی برگزار شد.

میرزایی مشاور کسب و کار در این نشست گفت: موضوعی که اهمیت دارد و جزوِ اولویت های طرح می باشد موضوع هویت بخشی و در پی آن توسعه مشاغل خانگی ست‌.

همچنین پیشرانان حوزه صنایع دستی ظرفیت ها و توانایی های خودشان را مطرح کرده و اظهار داشتند در راستای توسعه و ارتقای بازار از تمام توانشان استفاده کرده و سعی می کنند به ۲۵۰۰نفر متقاضی، مشاوره و آموزشهای کاربردی بدهند.

نجفی از ظرفیت ایجاد شده در فرهنگسراهای شهرداری و امکان ایجاد کارگاه تولیدی و برگزاری کلاسهای آموزشی خبر داد و افزود: در ادامه‌ فعالیت‌ها، بازارِ متروی فردیس در اختیار پیشرانانِ صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک طرح ملی با مدیریت و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در سراسر کشور در حال انجام می‌باشد. طی این طرح جهاد دانشگاهی به عنوان مجری، مسئولیت مشاوره، آموزش و اتصال به بازار مشاغل خانگی را بر عهده دارد.

انتهای پیام

نظر شما