شناسهٔ خبر: 45772279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خوزستان بیان کرد:

همواره ارتباط تنگاتگی با خوزستان داشتم/تلاش برای تقویت بومی گزینی و کاهش بیکاری استان/دستورالعمل های امنیتی باید به فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود/خدمتگذار همه اقوام خوزستان هستم/مخالف انتقال آب خوزستان بوده ایم

استاندار خوزستان گفت: من پیش از این در دو استان ایلام و چهارمحال و بختیاری مسوولیت داشتم که ارتباط تنگاتنگی با خوزستان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، قاسم سلیمانی امروز پنجشنبه سی ام بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خوزستان که در محل تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: من پیش از این در دو استان ایلام و چهارمحال و بختیاری مسوولیت داشتم که ارتباط تنگاتنگی با خوزستان دارند.

او گفت: در سال ۹۳ یک نوبت مقتدایی استاندار وقت خوزستان را دعوت کردیم و یک نوبت هم شریعتی را دعوت کردیم که مسایل مشترک از جمله آب و پروژه های راه بررسی شد و می توانید آقای مقتدایی را شاهد بگیرید که بر اثر این جلسه ها، مخالفت با پروژه های انتقال آب به چه نقاطی رسید.

استاندار خوزستان افزود: در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مهمترین خواسته ما پروژه راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز بود این راه آهن استان های مرکزی را به خلیج فارس متصل می کند که پروژه بسیار حیاتی برای استان های مسیر است و خوشبختانه فاز اول آن به سرعت در حال انجام است و امیدواریم به نتیجه برسد.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: از جمله اشتراکات مهم خوزستان و ایلام طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است ما در ایلام تقریبا کار را تمام کردیم و تنها ۹ هزار هکتار مانده است اما در خوزستان تحقق فاز دوم بسیار مشکل است چرا که هم مساله تخصیص آب و هم موضوع تخصیص اعتبار آن مانده و حتما از تجارب دکتر شریعتی در ادامه پروژه استفاده می کنم. فاز دو این طرح حدود ۲۵۰ هزار هکتار است که بسیار مهم می باشد و باید زیر کشت برود.

سلیمانی اضافه کرد: دیگر نقطه مشترک این دو استان برگزاری اربعین بود که با تعامل و هماهنگی خوب بین دو استان برگزار شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع مشترک دیگر میان دو استان سیل ۹۸ بود. در ایلام خساراتی دیدیم اما پیشگیری هایی برای خوزستان انجام دادیم و هنگامی که در نقطه ای از ایلام دیدیم که جریان آب در حال ورود و آسیب به خوزستان است که آن موقع با کمک وزیر کشور سد را بستیم و خروجی سد را از دو هزار متر مکعب به ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه رساندیم و کمک زیادی به کاهش ورودی به کرخه و موجب کاهش خسارت ها و تخریب ها شد.

او ادامه داد: در نفت و گاز نیز شباهت زیادی بین خوزستان و ایلام است. در طول سالیان اخیر حدود هفت میلیارد دلار در نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شد و تجربه خوبی بود که اینجا نیز استفاده از ان بهره ببریم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در موضوع اقوام معتقدم پروتکل های امنیتی باید به فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود و نباید به هر دلیلی از قوه قهریه استفاده کنیم؛ هر جا به مردم اعتماد کردیم موفق بودیم از جمله در دوران دفاع مقدس که در ابتدای آن دوران ارتش از هم پاشیده بود و سپاه نیز هنوز شکل نگرفته بود اما مردم ایران با توکل به خدا سینه سپر کردند و شهید دادند و مرزهای کشور را صیانت کردند.

سلیمانی ادامه داد: در استان ایلام در حوادث ۹۶ و ۹۸ ما با استفاده از ظرفیت مردمی شرایط را کنترل نمودیم و دچار کمترین مشکل ها شدیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: باید با معتمدین، مردم، بزرگان، نخبگان و جوانان رایزنی کنیم و برای حل مشکل ها به جمع بندی برسیم و دستورالعمل ها را مطابق با اول انقلاب و نگاه مقام معظم رهبری انجام دهیم که هم اکنون هم اینچنین است.

او ادامه داد: در موضوع آب های سطحی باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین نماییم و آب های سطحی را در شبکه ای جدا از شبکه فاضلاب هدایت نماییم البته در این بخش کارهای خوبی صورت گرفته است و کارها را پیگیری می کنیم.

سلیمانی تاکید کرد: وحدت و انسجام و همدلی رکن اصلی پیشرفت است و در نارسایی ها به شکل منصفانه و دلسوزانه انتقاد شود و اقدام های انجام شده را به کلی زیر سوال نبریم و همدیگر را تقویت نماییم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بنده خدمتگزار نظام و مردم هستم و تجربه های خود را در طول سال ها مدیریت در سطوح مختلف به کار خواهم گرفت و از ظرفیت های همه دستگاه ها و مسوولان، روحانیت، نمایندگان، نهادهای حاکمیتی و بنیادها کمک خواهم گرفت.

او بیان کرد: تلاش می کنیم تخصیص های بودجه استان افزایش یابد در عین حال بنیادها و نهادها کارهای زیادی می توانند انجام دهند و در خوزستان هم کارهای خوبی انجام داده اند. انشاالله همه دست در دست هم می دهیم تا بتوانیم در کاهش مشکلات از جمله بیکاری همت نماییم.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: در برخی از مناطق کارخانه های زیادی وجود دارد اما نرخ بیکاری بالاست که این شرایط در شان نیست و باید تلاش کنیم بومی گزینی قوی تر شود و توازن و عدالت در توزیع امکانات و فرصت ها بیشتر شود.

استاندار خوزستان در پایان افزود: خدمت به همه اقوام وظیفه ماست. اقوام عزیز خوزستانی اعم از عرب، لر، بهبهانی، دزفولی و شوشتری و… تصور نکنند که چون من به برخی از اقوام خوزستان منتسب هستم آنها را فراموش می کنم. من زمانی که در استان چهارمحال و بختیاری نیز مسوولیت گرفتم همان ابتدا اعلام کردم که این استان متشکل از اقوام مختلف است و من خدمتگزار همه مردم هستم و در خوزستان هم به همین منوال خادم همه اقشار و اقوام هستم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما