شناسهٔ خبر: 45770037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان چه گذشت

پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان امروز در آیین تکریم و معارفه استانداران خوزستان اظهار کرد: لازم است دو ویژگی شریعتی در دوران مسئولیت مدیریت استان را ذکر نمایم، یکی صبر و متانت و بردباری ایشان در کارها بود که نعمت بزرگی به شمار میرود و دیگری سختکوشی در کارها و امور بود که از این دو ویژگی مصادیقی را بازگو میکنم.

وی افزود: در برهه‌ای از ایام اربعین به خاطر دارم با توجه به اینکه مرز چذابه در ابتدای برگزاری مراسم فاقد زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و جاده بود استاندار روزانه سه بار به مرز چذابه رفت و آمد داشتند که بار سوم که نیمه شب بود از ایشان پرسیدم که دلیل این حجم از رفت و آمدها چیست که پاسخ دادند که این نظارت و حضور با این هدف است که مبادا زائری بی سرپناه و بدون امکانات لازم در راه مانده باشد. گرچه که بسیاری از حمایتهایی که در اربعین داشتیم در بخش مشارکت مردمی بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در جریان سیل خوزستان در فروردین ۹۸ همگان ظواهر سختکوشی و انسجام ملت را در آن شرایط دیدند و لمس کردند. اما این بحران بزرگ مسائلی داشت که شاید خیلی عیان نبود. در آن ایام حجم آب به میزان زیادی بیش از حداکثر ظرفیت سد وارد میشد و این صبر و بردباری و متانت شریعتی در مدیریت شرایط بود که وضعیت کنترل شود و اگر هر مسوول دیگری در آن شرایط قرار میگرفت قافیه را می‌باخت.

استاندار جدید خوزستان مدافع منافع استان است/ امضا تفاهم‌نامه برای حل مشکل فاضلاب اهواز

غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: اگر کاری بوده چیزی بیش از وظیفه نبوده و حق مردم بوده است و شاید هم نسبت به وظایف قصوراتی شده است. انشاالله جناب آقای سلیمانی در پیشبرد امور موفق خواهند بود ایشان فرزند خوزستان است و من شهادت میدهم در جلسات کارشناسی ایشان همیشه مخالف طرح‌های انتقال آب از خوزستان بوده است.

وی افزود: ایشان تا زمانی که در مسوولیت است نیز تمام قد از منافع خوزستان دفاع خواهد کرد و بعد از آن هم هر جایی که باشند در حد امکان همین مسیر را ادامه میدهند.

استاندار سابق خوزستان گفت: اخیرا تفاهم نامه ماده ۵۶ به مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز به امضا رسید که انشاالله به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: یک تفاهمنامه ماده ۵۶ دیگر نیز امضا کردیم که به مرحله قرارداد هم رسیده است که مربوط به جاده ایذه به لردگان است و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبار آن را بانکها تقبل کرده‌اند و انشاالله پیگیری شود و پیمانکار آن تعیین و پروژه اجرایی شود.

وی ادامه داد: برخی کارها مانند راه آهن اهواز به اصفهان بوده که به دلیل مشکلات تحریم‌ها نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

شریعتی عنصر خدوم و زحمتکشی بود

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم نیز بیان کرد: لازم میدانم از زحمات غلامرضا شریعتی تشکر کنم‌. ایشان عنصر خدوم و زحمتکشی بودند و انشاالله در سازمان ملی استاندارد همین مسیر را با موفقیت ادامه دهند.

وی افزود: از جناب آقای سلیمانی نیز که این مسوولیت را پذیرفتند تشکر میکنم و انشالله کارها را با قدرت ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به مسوولیت خود به عنوان ریاست ساد انتخابات کشور عنوان کرد: ما از نظر انتخابات ادبیات مقام معظم رهبری را در طول دهه‌های اخیر مورد بررسی قرار دادیم که چهار کلید واژه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را از فرمایشات ایشان استخراج نمودیم و که خروجی این فرآیند انشاالله انتخاب مسوولان اصلح و شایسته خواهد بود که در فرمایشات اخیر خود نیز مطرح کردند و ملاک ما در برگزاری انتخابات بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری خواهد بود.

عرف اذعان کرد: انتخابات اخیر یکی از سالم‌ترین انتخابات بود و هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه ابطال نتیجه نداشتیم. انتخابات پیشرو نیز با محوریت قانون مداری و بیطرفی برگزار خواهد شد.

وی افزود: آنچه برای وزارت کشور که مجری انتخابات است اهمیت دارد رعایت مر قانون است و به همه مسوولان ذیربط که مجری هستند رعایت اصل بیطرفی را یادآوری نموده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما