شناسهٔ خبر: 45751366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس مرکز ملی فرش ایران: تسهیلات ارزان‌قیمت به قالیبافان پرداخت می‌شود ‌

گروه استان‌ها - رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت به قالیبافان و بافندگان فرش پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  فرحناز رافع ظهر امروز در بازدید از چند‌ کارگاه تولید فرش در اردبیل اظهار داشت: در راستای حل مشکلات صادرات فرش تمهیدات لازم به کارگرفته شده و به همین منظور امسال صادرات فرش با وجود کرونا و تحریم‌ها توانسته به افزایش 14 درصدی برسید که نشان از کیفیت بالای فرش و ظرفیت بالای پذیرش آن است.

وی بیان کرد: علی‌رغم این که تحریم به صورت مستقیم بر روی فرش تأثیر گذاشت، اما این مسئله سبب نشد تا در صادرات آن مشکلی ایجاد شود و این محصول به عنوان یک محصول نهایی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارد و به همین منظور باید در راستای توسعه صادرات آن نیز همچنان گام‌های اساسی برداشته شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: فرش دستباف اردبیل دارای جایگاه ویژه‌ای است که نیاز است در بین مردم توسعه یابد و در این زمینه نیاز است تا نسبت به عرضه و تولید بیشتر این محصول تمام تلاش خود را به کار گیریم و فعالان این عرصه را برای تولید بیشتر به همکاری واداریم.

رافع ادامه داد: تولید و تأمین محصولات باکیفیت و ارائه آن به بازار به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است و در این زمینه تسهیلات ارزان‌قیمت به قالیبافان و بافندگان فرش با نرخ 12 درصدی ارائه می‌شود که در این زمینه پوشش بیمه درمان تکمیلی قالیبافان نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: 261 هزار بافنده فرش در سطح کشور زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و ارائه خدمات برای آنان در نظر گرفته شده که اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان آغاز شده و در همین 106 هزار نفر با معرفی به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/145/ش

نظر شما