شناسهٔ خبر: 45748117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

زیارت جامعه کبیره، منشور امام شناسی است

حوزه/ حجت الاسلام زرگران، زیارت جامعه کبیره را منشور امام شناسی خواند و به ضرورت توجه به آن دسته از مضامین دقیقی که از جایگاه الهی و هدایت بخش ائمه عصمت و طهارت در این زیارت نامه آمده، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام زرگران، استاد حوزه در نشست علمی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر در جمع طلاب، اساتید و فضلای مدارس علمیه این شهرستان به تبیین بخش های مختلف زیارت جامعه کبیره پرداخت و گفت: اولین درس زیارت جامعه کبیره، مخاطب قرار دادن اهل بیت(ع) استY چرا که این بزرگواران حاضر و ناظر بر اعمال شیعیان و آگاه نسبت به وضعیت آنان هستند.

وی در ادامه زیارت جامعه کبیره را به عنوان ارزشمندترین و مهمترین میراث امام هادی(ع) برای شیعیان عنوان و ضمن تاکید بر ضرورت تتبع دقیق در این زیارت نامه خاطر نشان کرد: عمومی بودن این زیارت‏نامه، یکی از ویژگی‏های منحصر به فرد آن است که می‏توان آن را در همه زیارت‏های مربوط به دوازده امام معصوم(ع) نیز قرائت کرد .

استاد حوزه در ادامه زیارت جامعه کبیره را منشور امام شناسی خواند و با بیان این که زیارت جامعه کبیره در اصل معرفی نامه اهل بیت(ع) می باشد و باید همراه با آیات و روایات خوانده شود، ابراز کرد: انسان هنگام قرائت زیارت جامعه کبیره باید به آن دسته از مضامین و مفاهیم دقیقی که ازجایگاه الهی و هدایت بخش ائمه عصمت و طهارت(ع) ارائه می‌دهد، توجه داشته باشد.

لازم به ذکر است، سخنرانی حجت الاسلام احدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر با محوریت خطبه فدکیه از دیگر برنامه های این مراسم بود که در شهرستان کاشمر برگزار شد.

انتهای پیام 313/49

نظر شما