شناسهٔ خبر: 45699737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۵۲ کارآموز دهلرانی آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

ایلام - ایرنا - رییس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۲ کارآموز در این شهرستان مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

صاحب‌خبر -

مجتبی عنبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارآموزان با وجود محدودیت های کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی موفق به فراگیری آموزش های مهارتی در بخش های مختلف از این مرکز شدند.

وی افزود: ۳۲۰ نفر از این تعداد کارآموز شهری و روستایی، ۱۵۷ نفر سرباز و ۷۵ دانش آموز کار و دانش بوده اند که این آموزش ها را دریافت کرده اند و تمرکز آموزشی مرکز بیشتر بر روی کارجویان، دانش آموزان و سربازان نیروهای مسلح است.

رییس مرکز فنی و حرفه ای دهلران از فعالیت پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان در این مرکز خبر داد و تاکید کرد: شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز در راستای توسعه آموزش ها به جامعه هدف ایجاد شده است.

عنبری یادآور شد: این مرکز ۱۸ آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد و متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی است که در این حوزه تعداد ۵۰ نفر به عنوان مؤسس، مربی و مدیر آموزشگاه به صورت مستقیم فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: آموزش‌های ارائه شده توسط آموزشگاه‌های آزاد بیشتر در رشته‌های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی هستند.

نظر شما