شناسهٔ خبر: 45657913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران:

۵۷۰ نفر در دهلران آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

دهلران-رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای سال جاری ۵۷۰ نفر در شهرستان دهلران آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

صاحب‌خبر -

مجتبی عنبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این تعداد ۳۲۰ نفر کارجوی شهری و روستایی، ۱۵۷ نفر سرباز و ۷۵ نفر دانش آموز کاردانش بوده و به نوعی تمرکز آموزشی مرکز اغلب بر روی کارجویان، دانش آموزان و سربازان نیروهای مسلح بوده است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای دهلران گفت: شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز فعالیت دارند.

عنبری تصریح کرد: جامعه هدف آموزش‌های مهارتی گسترده بوده و کارجویان شهری، روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان، متقاضیان بیمه بیکاری و.... است.

وی ادامه داد: در سال گذشته و در راستای آموزش نیروهای بومی برای بکارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه‌های فولادی و برق کار صنعتی آموزش‌های مهارتی را در مرکز دهلران کسب و پس از قبولی در آزمون عملی، در شرکت‌های نفت و گاز جذب و بکارگیری شدند.

وی اظهار داشت: مرکز دهلران تعداد ۱۸ آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد که متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی هستند که در این حوزه تعداد ۵۰ نفر به عنوان مؤسس، مربی و مدیر آموزشگاه به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

عنبری گفت: آموزش‌های ارائه شده توسط آموزشگاه‌های آزاد بیشتر در رشته‌های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی است.

نظر شما