شناسهٔ خبر: 45641838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرلشکر سلامی: تاکتیک‌های نوین در نیروی زمینی سپاه توسعه یافته است / دستیابی سپاه‌ به قدرت دفاع ثابت و متحرک ‌

گروه استان‌ها ـ فرمانده کل سپاه پاسداران، نیروی زمینی سپاه را ضامن اطمینان‌بخش استقلال، تمامیت ارضی و حفظ نظام و امینت ملی کشور دانست و گفت: نیروی زمینی سپاه‌ به قدرت دفاع ثابت و متحرک روی زمین ‌دست یافته است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 16، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر امروز ‌در حاشیه برگزاری شانزدهمین رزمایش زمینی پیامبر اعظم (ص) ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رزمایش پیامبر اعظم (ص) 16 ما را به شب‌های حماسه در دوران دفاع مقدس، به عملیات‌های کربلای 5‌، ‌والفجر 8‌، فتح‌المبین و طریق‌القدس برد، اظهار داشت: نیروهای شجاع، فداکار، شهادت‌طلب و مجاهد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه کربلای این نیرو یکی از زیباترین، دقیق‌ترین و مقتدرانه‌ترین رزمایش‌ها‌ را ‌در عملیات روزانه و ‌شبانه در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 16 به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه ‌این رزمایش نشان داد که همچنان نفس "اقتدار، دفاع، ایستادگی و تهاجم" علیه دشمن کاملا زنده است و ‌نیروی زمینی سپاه پاسداران، "سرافراز، سرزنده، بالنده و رو به جلو" پیش می‌رود، افزود: ‌خدا قوت عرض می‌کنم به تمامی فرماندهان و رزمندگان نیروی عزیز زمینی سپاه ‌که فداکارانه امنیت ملت ایران را تضمین کرده‌اند‌.

سرلشکر سلامی نیروی زمینی سپاه را ضامن اطمینان‌بخش "استقلال، تمامیت ارضی و حفظ نظام و امینت ملی کشور" دانست و تصریح کرد: ‌به تعبیر مقام معظم رهبری، نیروی زمینی ستون فقرات قدرت دفاعی کشور است.

فرمانده کل سپاه با تشریح جزئیات رزمایش پیامبر اعظم(ص) 16 افزود: در این رزمایش ترکیبی از تمام عناصر اصلی قدرت رزمی نیروی زمینی سپاه به نمایش گذاشته شد، دفاع مستحکم در مواضع ثابت، عملیات ضد‌هلی‌برد، استفاده از بالگردهای تهاجمی نیروی زمینی، استفاده از پهپادهای تهاجمی و مین‌های جهنده و استفاده از قدرت آتش زرهی و ترکیب رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، از جمله اقدامات انجام‌شده در رزمایش بوده است.

وی با بیان اینکه ترکیبی از آتش و حرکت علیه دشمنان در مواضع ثابت و متحرک، نشان‌دهنده توسعه تاکتیک‌های نوین در نیروی زمینی سپاه است، تصریح کرد:‌ نیروی زمینی سپاه، قدرت تهاجمی با استفاده از همه سامانه‌ها را پیدا کرده و ‌به قدرت دفاع ثابت و متحرک روی زمین مقابل دشمنان دست یافته است.

سرلشکر سلامی استفاده موثر از پهپادهای شناسایی، تهاجمی و انتحاری و بهره‌گیری ‌‌موثر از قدرت تهاجمی بالگردها و شلیک موشک‌ها و راکت‌ها از دور را از جمله نکات جدید این رزمایش عنوان کرد و ادامه داد: ‌استفاده از مین‌های جهنده در ارتفاع بالا علیه اهداف متحرک دشمن نیز از دیگر تفاوت‌های این رزمایش با رزمایش‌های پیشین است.

فرمانده کل سپاه ‌نکته مهم این رزمایش را "فرماندهی، کنترل و مدیریت نظام‌یافته، پیشرفته و مجهز به آخرین دستاورهای سامانه‌های فرماندهی و ترکیب همه بخش‌ها با یکدیگر در آن" عنوان کرد و ‌افزود: ترکیب موزون و هماهنگ و زمان‌بندی شده همه بخش‌ها با یکدیگر توسط فرماندهی، یک قدرت پیوسته تهاجمی را در یک عملیات گسترده در اختیار نیروی زمینی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ش

نظر شما