شناسهٔ خبر: 45561769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پشت پرده پول‌های کثیف در جریان اصلاحات؛

حمایت علنی محمد خاتمی از متهم اقتصادی/ اسدبیگی چه سَروسِری با اصلاح‌طلبان دارد؟

سؤال این است که چه رابطه مخفیانه‌ای میان جریان اصلاحات و خاتمی با امید اسیدبیگی وجود دارد؟ آیا اسدبیگی عابربانک اصلاح‌طلبان بوده است؟

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی مشرق - در حالی که کارگران هفت تپه برای خریدن اقلام ساده در زندگی خود با مشکل روبرو شده و فجایعی چون خودسوزی چند کارگر قلب همه را جریحه دار کرده بود! در آن سو باند مفاسد اقتصادی در حال تاراج اموال عمومی بوده و تنها حمایت ویژه رئیس قوه قضائیه باعث شد مالک جوان مجموعه هفت تپه امید اسدبیگی پایش به دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به‌عنوان ابر متهم ارزی باز شود.

مافیای اشرافی برای زمین زدن عزم توانمند مبارزه با فساد این بار یک جنگ روانی متوسل شده است. هر روز که به وعده خلع ید هفت تپه نزدیک‌تر می‌شویم؛ سنگ اندازی‌ها نیز از سوی صاحبان منافع بیشتر می‌شود؛ اما کارخانه هفت تپه آنقدر برای آنها استراتژیک محسوب می‌شود که رئیس مافیا خود وارد صحنه شده و دست به ابتکار عمل می زند.

در آخرین تحرک از این جریان صفحه منتسب به محمد خاتمی در فضای مجازی با یک صحنه پردازی جالب توجه به حمایت از مالک خود خوانده هفت تپه آمده و با ساخت یک فیلم پر زرق و برق به گونه‌ای فضا را طراحی می‌کند که کارگران عاشقان سینه چاک اسد بیگی هستند.

سؤال این است که چه رابطه مخفیانه‌ای میان جریان اصلاحات و خاتمی با امید اسیدبیگی وجود دارد؟ آیا اسدبیگی عابربانک اصلاح طلبان بوده است؟

حمایت علنی محمد خاتمی از متهم اقتصادی/ اسدبیگی چه سر و سری با اصلاح‌طلبان دارد؟

فیلم منتشر شده در صفحه اینستاگرامی خاتمی

حمایت اصلاح طلبان رادیکال از متهم اقتصادی

امید اسد بیگی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه را باید در فهرست بزرگ‌ترین متهمان اقتصادی چند دهه اخیر قرار داد. جوانی پر ادعا که در دادگاه هم به نماینده دادستان اهانت می‌کند. اسد بیگی احتمالاً می‌داند که پشتش گرم است و محافل مافیایی از او حمایت خواهند کرد!

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده نیشکر هفت تپه ۲۹ اردیبهشت ۹۹ در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار شد. امید اسدبیگی با سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیر مجاز ارزهای دولتی، متهم شده است.[1]

حمایت علنی محمد خاتمی از متهم اقتصادی/ اسدبیگی چه سر و سری با اصلاح‌طلبان دارد؟

نکته جالب توجه آنکه حسین سرتیپی که پیش از این وکالت پرونده حسین فریدون، برادر رئیس جمهور را به عهده داشته! در یک اقدام نمادین و یک سیگنال قابل توجه به عنوان وکیل امید اسدبیگی در این جلسه دادگاه حاضر شده می‌گوید: «ارز بی کیفیت به آقای اسدبیگی دادند!» نماینده دادستان در پاسخ به این ادعا اظهار می‌کند: «اسدبیگی با سود حاصله از فروش همین ارز بی کیفیت، هفت تپه را خرید!»

اما ارتباطات اسد بیگی با محافل فاسد اقتصادی فقط به چند کار چاق کن دولتی خلاصه نشده و پروموشن صفحه اینستاگرامی منتسب به خاتمی و اصلاح طلبان بدون تعارف پشت اسد بیگی قرار گرفته تا تلاش‌های آخر را برای حفظ او در هفت تپه را انجام دهند. احمد نادری نماینده تهران در مجلس با انتقاد از حمایت رئیس دولت اصلاح طلبان از متهم یکی از مهمترین پرونده‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی نوشته است: «چگونه است که لیدر اصلاح طلبان، از آش و شور اعتدال دفاع می‌کند؟».

حمایت علنی محمد خاتمی از متهم اقتصادی/ اسدبیگی چه سر و سری با اصلاح‌طلبان دارد؟

هشتگ سلطان رشوه پس از این واقعه باعث واکنش کاربران شبکه‌های مجازی شده و بسیاری به انتقاد از اصلاح طلبان در این باره پرداخته‌اند؛ اما این اولین بار نیست که محافل رادیکال غرب گرا متهم به آلودگی در پرونده‌های اقتصادی کلان می‌شوند!

یکی از کاربران توییتری با یادآوری پرونده بانک سرمایه نوشته است: «اسد بیگی که هیچ حالا وقت آن است؛ خاتمی پاسخ دهد؛ رابطه‌اش با پرونده احسان دلاویز چه بوده است؟ و خرج دفتر خاتمی را چه کسی می‌دهد؟»

حمایت علنی محمد خاتمی از متهم اقتصادی/ اسدبیگی چه سر و سری با اصلاح‌طلبان دارد؟

ماجرای رابطه متهمان بانک سرمایه[2] با دفتر محمد خاتمی شگفت آور است. احسان دلاویز از متهمان اصلی این پرونده که از 17 سالگی در دفتر رئیس جمهور رفت و آمد داشته و با کمک اصلاح طلبان برای پروژه‌های نفوذ اقتصادی آموزش دیده است.

محافل مافیایی اصلاح طلب دلاویز را از شهرستان به تهران کشانده و با ایجاد ارتباطات پیچیده او را از یک پادو دست چندم به اختاپوس سمی در دست اندازی به بیت المال تبدیل کرده‌اند!

احسان دلاویز را عمدتاً به خاطر سرمایه‌گذاری در سریال‌هایی چون «شاهگوش» و «شهرزاد» و فیلم‌هایی چون «دراکولا» و «لامپ ۱۰۰» می‌شناسند، اما او که دوست صمیمی «سیدمحمد امامی» (دیگر متهم بانک سرمایه) و «محمدهادی رضوی» (داماد محمد شریعتمداری و متهم اول فساد بانک سرمایه) است، علاوه بر سینما در پتروشیمی و صنعت نفت هم دستی بر آتش داشته است.[3]

در دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و دلاویز در کنار 30 متهم دیگر بانک سرمایه، نماینده دادستان در قرائت بخشی از کیفرخواست صادره برای این متهمان با استناد به گزارش‌های بانک مرکزی اتهام هادی رضوی دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور را محرز دانست و گفت: «در حالی که کشور گرفتار تحریم، تعطیلی کارخانه‌ها و مواجه با محدودیت منابع است افرادی مثل هادی رضوی با پرداخت حق حساب به مدیران بانک بدون رعایت بهداشت اقتصادی این مبلغ را از بانک به یغما برده‌اند».

نماینده دادستانی تهران سپس در خصوص احسان دلاویز، متهم ردیف دوم این پرونده، با اشاره به اینکه نامبرده از دوستان مشترک هادی رضوی و محمد امامی است، گفت: «دلاویز رابطه قابل توجهی با هیئت مدیره وقت بانک سرمایه بخصوص آقای بخشایش داشته و هادی رضوی برای افزایش اعتبارش در بانک سرمایه ۲ میلیارد تومان به دلاویز پرداخت کرده است»[4]

پرونده اسد بیگی همانند؛ ماجرای ارتباط دلاویز و برادرانش در پرونده‌های مختلف فساد اقتصادی به زودی توسط قوه قضائیه رسیدگی خواهد شد، اما حالا وقت آن است چند سؤال مهم از حلقه رادیکال اصلاح طلبان پرسید! سطح ارتباط میان شاه مهره‌های جوان در مفاسد کلان با دیکتاتور اصلاحات چگونه است؟

و البته سوال مهم‌تر آنکه رسیدگی به پرونده محفل اصلاح طلبان با دانه درشت‌های اقتصادی چه زمانی خواهد آغاز خواهد شد؟ احتمالا ورود سراسیمه خاتمی به هفت تپه نشان داد، پول‌های کثیف در انتخابات آنقدر مهم است که رئیس دولت اصلاحات خود به میدان آمده تا با هر ترفندی مانع از قطع سرچشمه‌های آن شود، حتی اگر رسیدن به این منافع و پول‌های پنهان به قیمت جان کارگران هفت تپه تمام شود!

[1] https://www.alef.ir/news/3990414078.html

[2] https://www.mizanonline.com/fa/news/537539

[3] https://www.mashreghnews.ir/news/961967

[4] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/02/24/2011091

نظر شما