شناسهٔ خبر: 45457404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار درباره فاجعه انسانی در سوریه

تسنیم

یک رسانه سوری با اشاره به ادامه اقدامات نیروهای مورد حمایت آمریکا در حسکه، قامشلی، دیرالزور به فاجعه انسانی که در حومه الرقه در نتیجه این اقدامات رقم خواهد خورد، پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه الثوره سوریه با اشاره به اقدامات شبه نظامیان قسد آورده است: محاصره ظالمانه، بستن آب به روی ساکنان، گرسنه نگه داشتن، قتل، ربودن و بازداشت؛ از جمله اقداماتی است که شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا علیه ساکنان حسکه، قامشلی، دیرالزور و الرقه مرتکب می‌شوند.

این رسانه می‌نویسد: دنیا چشمانش را به بر روی این جنایات تروریستی علیه سوری‌ها و حق آنها برای زندگی، رهایی از چنگال تروریسم و زندگی در امنیت و آرامش، بسته است.

الثوره با اشاره به اینکه این اقدامات در راستای استراتژی آمریکا علیه سوری‌ها و سیاست تحریم مردم سوریه است، نوشت:  طی بیش از سه هفته این شبه نظامیان جدایی طلب مرتکب انواع اقدامات علیه سوری‌ها مخالف حضور نظامیان آمریکا شدند.

این روزنامه می‌نویسد: شبه نظامیان آمریکایی یک شهروند را کشتند و سه نفر دیگر را زخمی کرده‌اند. آنها از گلوله جنگی علیه ساکنانی که ضد محاصره ظالمانه به پاخاستند، استفاده می‌کنند.

۱۰۰ هزار نفر نانی برای خوردن ندارند

الثوره گزارش داد: از ورود مواد غذایی، دارویی، آرد و سوخت ممانعت به عمل می‌آید و در نتیجه آن نانوایی اصلی حسکه و دیگر نانوایی‌ها از چند روز قبل آرد و سوخت ندارند و ۱۰۰ هزار غیرنظامی نانی برای خوردن ندارند.

این رسانه سوری به اقدام عمدی شبه نظامیان قسد در ممانعت از ورود تجهیزات پزشکی و دارویی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان و فشار به آنها در راستای برآورده شدن خواسته هایشان اشاره کرده و هدف اصلی را کوچاندن ساکنان به عنوان یکی از خطرناک‌ترین اهدافی که منطقه الجزیره سوریه را تهدید می‌کند، دانسته است.

کشور سوریه , کشور آمریکا ,

الثوره گزارش داد: در حومه الرقه این شبه نظامیان برق ساکنان را قطع کرده‌اند تا برای دهمین روز ساکنان برق نداشته باشند و این به ویژه بر روی کشاورزانی که مزارع و محصولات کشاورزی آنها در نتیجه عدم آبیاری به سبب قطع برق نابود می‌شود، تاثیر مخرب دارد.

فاجعه انسانی در حومه الرقه

این رسانه می‌نویسد: این می تواند فاجعه انسانی رقم بزند زیرا کشاورزان از ابتدای فصل کاشت بیش از یک میلیارد لیره سوریه برای بذر، کود، گازوئیل و دیگر هزینه ها، صرف کرده‌اند و قطع برق و متعاقب آن عدم آبیاری زیان‌های سنگینی به کشاورزان وارد می‌کند.

دزدیدن کابل با هدف قطع دایمی برق

الثوره در ادامه می‌نویسد: موضوع فقط به قطع برق از شهروندان محدود نمی‌شود و این تروریست‌ها اقدام به سرقت کابل‌های برق می‌کنند تا برای همیشه برق قطع شود و این را «عبدالرزاق خلیفه» استاندار الرقه گفته است. این موجب قطع برق ۷۰ روستا در کرانه راست رود فرات با حدود ۴۷ کیلومتر می‌شود.

رسانه سوری گزارش داد: تحرکات کنونی آمریکا در شعله ور کردن منطقه الجزیره، با هدف تغییر قواعدی است که تثبیت شده است که راه به جایی نمی‌برد و ساکنان علیه این اقدامات سکوت نمی‌کنند.

جامعه جهانی فقط تماشاگر است

این رسانه در پایان تاکید می‌کند که این اقدامات و سکوت جامعه بین المللی نمی‌تواند که خللی در عزم سوری‌ها وارد کند و آنها به مقاومت مردمی برای درهم شکستن اشغالگران و عوامل آنها ادامه می‌دهند و از سرزمین خود دست نمی‌کشند و درس فراموش نشدنی به عوامل واشنگتن خواهند داد. سوریه یکپارچه می‌ماند و صاحبان طرح تجزیه نمی‌توانند گزندی به آن وارد کنند.

نظر شما