شناسهٔ خبر: 45386386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عذرخواهی تل‌آویو از ابوظبی به خاطر مقصر جلوه دادن امارات در افزایش مبتلایان کرونا

فارس

پس از آنکه یک مقام وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، سفر ساکنان اراضی اشغالی به امارات را عامل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اعلام کرد، ابوظبی عصبانیت خود را از اظهارات این مقام صهیونیست ابراز داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پس از افزایش شمار مرگ‌ومیر در فلسطین اشغالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، «شارون الروی پریس» رئیس بخش بهداشت عمومی در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، سفر به امارات را عامل این افزایش دانست.

 وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم» به نقل از وبگاه‌های صهیونیستی «والا» و «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که پس از تماس‌های مقامات اماراتی با مسئولان رژیم صهیونیستی برای پیگیری اتهام‌زنی این مقام صهیونیست، مسئولان دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت اظهارات رئیس بخش بهداشت عمومی عذر خواهی کرده‌اند.

رئیس بخش بهداشت عمومی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در نشستی با مدیران بیمارستان‌های فلسیطین اشغالی گفته بود: «تعداد اسرائیلی‌هایی که پس از دو هفته صلح با دبی جان باخته‌اند، بیش از هفتاد سال جنگ بوده است».

به گزارش وبگاه آمریکایی «آکسیوس»، مقامات اماراتی اظهارات پریس را اینگونه تفسیر کرده‌اند که او قصد داشته بگوید امارات مسئول افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی است و از این اظهارات شوکه شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که کانال «۱۳» تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا در گزارشی اعلام کرد که از ماه دسامبر گذشته، ۹۰۰ صهیونیست پس از بازگشت از امارات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این مسئله باعث شد حدود ۴۰۰۰ صهیونیست دیگر که با آنها ارتباط داشتند، به این ویروس مبتلا شوند.

علی رغم واکسیناسیون صهیونیست‌ها با واکسن‌های آمریکایی، روسیا الیوم گزارش داد که شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به ۶۲۲ هزار نفر رسیده و ۴۶۰۵ در پی ابتلا به این ویروس کشته شده‌اند.

در عین حال،‌ «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» اخیرا در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم تصریح کرد که وزارت بهداشت این رژیم اطلاعات مربوط به ابتلای صدها نفر به ویروس کرونا پس از دریافت دوز دوم واکسن را مخفی کرده است.

این اظهارات در حالی بود که روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» پیش از این اظهارات گزارش داده بود که ۱۳ نفر در فلسطین اشغالی که اولین دوز واکسن کرونا را - که از آمریکا وارد فلسطین اشغالی شده بود - دریافت کردند، دچار فلج صورت شده‌اند.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی توافق عادی‌سازی کامل روابط خود را با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا امضاء کردند.

پس از امضای این توافق، دو طرف در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی، بهداشت و نظامی توافقاتی امضاء کردند بطوریکه روابط ابوظبی و تل‌آویو در مدت زمان کوتاهی شاهد رشد چشمگیری بود.

نظر شما