شناسهٔ خبر: 45375854 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حجازی گفت مواظب قلب من باش

اصغر حاجیلو: مربیان استقلال باید هنر خود را در آسیا نشان بدهند

اصغر حاجیلو پیشکسوت استقلال می‌گوید: محمود فکری و گروهش باید برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ای کاملاً متفاوت با آنچه که برای لیگ برتر ریخته‌ شده داشته باشند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ اصغر حاجیلو از پیشکسوتان باسابقه تاریخ باشگاه استقلال به شمار می‌رود. او به عنوان بازیکن، مربی، سرپرست و رئیس آکادمی سالیان زیادی را با این باشگاه همکاری داشته است. با حاجیلو درباره شرایط کنونی استقلال و قرعه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت‌وگویی انجام دادیم.

صعود از این گروه مثل فینالیست شدن است
 
قرعه همه گروه‌ها را دیدم و برایم عجیب است چطور چهار تیم درجه یک در یک گروه قرار گرفته‌اند. اگر استقلال از این گروه صعود کند انگار که به فینال مسابقات صعود کرده است. چه بسا تیم صعودکننده از گروه C یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد. الدحیل قطر و الاهلی عربستان با ثروت بالا و هزینه چند ۱۰ میلیون دلاری و شاید هم چند ۱۰۰ میلیون دلاری مجموعه‌ای از بازیکنان باکیفیت و گران‌قیمت را جمع‌آوری کرده‌اند، همین‌طور تیم پلیس عراق که با نام الشرطه همگروه استقلال است بارها با تیم ما روبه‌رو شده است. به صورت کلی فوتبال عراق و فوتبال ایران شباهت‌های زیادی به هم دارند و به همین دلیل جدال‌های این دو تیم برای هر دو طرف سخت است.

موفقیت در آسیا در گرو هنر مربیان است
 
تیم استقلال همواره یکی از قدرت‌ها و برندهای فوتبال قاره آسیا بوده و هست. هم‌اکنون بازیکنان خوبی داریم و با تکیه بر پتانسیل این نفرات می‌توان به موفقیت امیدوار بود. البته معتقدم موفقیت در آسیا در گرو هنر مربیان تیم است. آخرین باری که به فینال آسیا رسیدیم افتخار این را داشتم عضوی از تیم استقلال باشم. از نظر بازیکن در محدودیت قرار داشتیم، وقتی به امارات که میزبان مسابقات بود رسیدیم هم در داخل و هم در سایر کشورها اعتقاد بر این بود که الهلال و العین از گروه صعود می‌کنند. بازی با العین شب شروع می‌شد. یادم هست که روز بازی بعد از ناهار همه به اتاق‌هایشان رفتند تا استراحت کرده و آماده شرکت در جلسه فنی اعلام ترکیب و حرکت به سمت استادیوم باشند من هم به اتاق ناصرخان رفتم، او عادت داشت بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بخوابد اما استرسش خیلی بالا بود به من گفته اصغر تو که بیداری یک چشمت به من باشد چون قلبم حالت طبیعی ندارد و انگار دارم سکته می‌کنم وقتی از خواب بیدار شد گفت تنها کسی که می‌تواند حریف عبدی پله شود ایوب اصغرخانی است چون سرعت بالایی دارد و حرف‌گوش‌کن است.

محمد بیلاردو ۵۰ دلار از ایوب گرفت
در همین گیرودار ماساژور تیم که به محمد بیلاردو شهرت داشت داخل اتاق آمده بود تا ناصرخان را ماساژ دهد و داشت حرف‌های ما را می‌شنید. بعد رفته بود سراغ ایوب اصغرخانی و گفته بود که دلش افتاده مقابل العین فیکس بازی می‌کند. در واقع هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ایوب حتی به عنوان بازیکن ذخیره در این بازی مهم شرکت داشته باشد و به محمد بیلاردو گفته بود دلت خوش است! در ادامه ماساژور تیم به او گفته بود پیش‌بینی‌هایم اشتباه از آب درنمی‌آید اگر فیکس بودی ۵۰ دلار به من هدیه بده و اگر بازی نکردی من به تو ۵۰ دلار می‌دهم و دست و قول مردانه هم داده بود و از اتاق ایوب خارج شده بود. بعد از مسابقه دیدم ایوب ۵۰ دلار به او داد و پرسیدم به محمد بیلاردو پول دادی که چه برایت بخرد؟ و تازه متوجه شدم قضیه چیست (خنده). خلاصه داشتم در مورد هنر مربی صحبت می‌کردم عابدی پله بهترین بازیکن آن روزهای فوتبال آسیا بود ولی یارگیری محشر ایوب باعث شد تعویض شود. باورتان می‌شود هنگامی که تعویض شد ایوب پشت ‌سر او داشت می‌رفت روی نیمکت العین بشیند!

استقلال باید برای آسیا کاملاً متفاوت باشد
 
محمود فکری و گروهش باید برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ای کاملاً متفاوت با آنچه که برای لیگ برتر ریخته‌ شده داشته باشند. آن مسابقات مثل لیگ برتر نیست که اگر پنج بازی هم ببازی ۲۵ مسابقه برای جبران باقی ‌مانده باشد. باید کیفیت فنی تیم بسیار بالا برود. نحوه ارنج، تاکتیک‌ها، تعویض‌ها و... باید کاملاً حرفه‌ای و اصولی و با استراتژی باشد چون فرصتی برای جبران اشتباه نخواهد بود. خوشبختانه استقلال طرف لیگ برتر در بحث جمع‌آوری امتیاز عملکرد خوبی داشته است و امیدوارم در ادامه از نظر کیفیت ارائه فوتبال هم پیشرفت چشمگیری کند برای محمود فکری و همکارانش همگی برای استقلال زحمت ‌کشیده‌اند آرزوی موفقیت دارم چون موفقیت استقلال باعث افتخار و دلگرمی ماست.

نظر شما