شناسهٔ خبر: 45375834 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

گزارش مالی سه‌ماه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ شرکت کپکام منتشر شد

ابوالفضل مناف زاده

صاحب‌خبر -

شرکت کپکام (Capcom) اخیراً گزارش مالی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ خود را منتشر نمود که عملکرد بسیار خوب دو بازی Resident Evil 3 Remake و Monster Hunter World: Iceborne با فروش ۳٫۶ و ۷٫۲ میلیون نسخه‌ای در این برهه‌ی زمانی، باعث شد تا این شرکت رکورد سودآوری تاریخ خود را بشکند.

همچنین، این شرکت در کنار ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰، خاطر نشان کرد که سود خالص این شرکت نسبت به سال گذشته ۲۲٫۶ درصد افزایش داشته است و سود ناخالص آن‌ها نیز با رشد چشمگیر ۳۲٫۲ درصدی روبرو شده که بالاترین آمار تاریخ کپکام در گزارش‌های سه‌ماهه تلقی می‌شود. لازم به ذکر است که سهم عمده‌ای از این سودآوری مربوط به دو عنوان Resident Evil 3 Remake و Monster Hunter World: Iceborne است که به ترتیب، ۳٫۶ و ۷٫۲ میلیون نسخه فروش داشته اند.

علاوه براین، آمار فروش بازی Resident Evil 2 Remake نیز در همین بازه‌ی زمانی به عدد ۴٫۷ میلیون نسخه می‌رسد که بسیار قابل توجه است. همان‌طور که اشاره شد، بازی Monster Hunter World: Iceborne همچنان بر روی مدار فروش فوق‌العاده‌ی خود می‌چرخد و با رسیدن به عدد ۷٫۲ میلیون نسخه‌ای، آمار فروش کلی خود و بازی اصلی را به عدد ۲۴ میلیون نسخه رسانده است. از طرفی دیگر، پیش فروش فوق‌العاده‌ی عنوان انحصاری آینده‌ی نینتندو سوییچ یعنی Monster Hunter Rise که در ماه مارس ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد نیز چشم انداز مالی روشنی را برای کپکام رقم زده است.

اما اگر از عناوین نام آشنا و بزرگ این شرکت گذر کنیم، به بازی موبایلی Street Fighter: Duel می‌رسیم که گویا سبک JRPG آن به مزاق کاربران پرشمار چینی این پلتفرم خوش آمده و شرکت تنسنت (Tencent) که وظیفه‌ی نشر آن را برعهده دارد نیز از آمار درآمدزایی آن بسیار خرسند است. در پایان نیز لازم به ذکر است که عنوان مورد انتظار شرکت کپکام یعنی Resident Evil Village به زودی منتشر خواهد شد و احتمالاً به درآمدزایی‌های این شرکت در آینده مقدار قابل توجهی را خواهد افزود.

+10

برچسب‌ها:

نظر شما