شناسهٔ خبر: 45375785 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوآرو در کرمانشاه دستگیر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از دستگیری دلال بزرگ خرید و فروش اشیاء عتیقه با نام مستعار "پوآرو" در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از دستگیری دلال بزرگ خرید و فروش اشیاء عتیقه با نام مستعار "پوآرو" در کرمانشاه خبر داد.

قادری با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد از تابستان امسال با همکاری چند نفر دیگر در تعدادی از استان‌های کشور به صورت گسترده و کلان در فضای مجازی اقدام به دلالی و خرید و فروش اشیاء عتیقه و آموزش گنج یابی و حفاری غیرمجاز می‌کرد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه همدستان این فرد در یکی از استان‌ها دستگیر شدند، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود را در یکی از شهرستان‌های کرمانشاه دوباره بصورت مجازی آغاز کرد و ضمن آموزش نحوه حفاری غیرمجاز، اقدام به فروش دستگاه‌های گنج یاب می‌کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: با رصد فعالیت‌های این فرد با نام مستعار "پوآور" توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان محل اختفایش مشخص شد و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی تاکید کرد: این فرد پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی داده شد و اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید

قادری با بیان اینکه این فرد با تبلیغات غیرقانونی افرادی که بدنبال گنج بودند را دور خود جمع کرده بود، عنوان کرد: مستندات بسیاری زیادی در خصوص فعالیت‌های غیرقانونی این فرد جمع کرده و تحویل مقامات قضایی داده ایم و باتوجه به اینکه در چند استان دیگرهم فعالیت داشته، مستندات آن‌ها هم ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما