شناسهٔ خبر: 45375753 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قیمت طارمی در ترانسفر مارکت به ۱۲ میلیون یورو رسید

ورزش سه

با آپدیت جدید سایت ترانسفر مارکت از ارزش روز بازیکنان دنیای فوتبال، مهدی طارمی بیست و ششمین بازیکن ارزشمند پرتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق؛ بازی های درخشان مهدی طارمی در ترکیب پورتو، علاوه بر تعریف و تمجید رسانه های پرتغالی و طرفداران پورتو از این بازیکن، باعث افزایش ارزش این بازیکن در بازار نقل و انتقالات طبق داده های سایت ترانسفرمارکت شده است.

طارمی که در ابتدا به عنوان یک بازیکن ذخیره تنها برای دقایقی در ترکیب پورتو به بازی می رفت، در رقابت های لیگ پرتغال مقابل مقابل پورتیموننزه از ابتدا در ترکیب پورتو قرار گرفت و موفق به باز کردن دروازه این تیم شد. درخشش ستاره ایرانی اژدهاها باعث جلب توجه هواداران پورتو به پسر بوشهری شد و آنها از سرجیو کونسیسائو درخواست کردند تا طارمی در ترکیب اصلی تیم آنها قرار بگیرد.

 قیمت طارمی در ترانسفر مارکت به ۱۲ میلیون یورو رسید

گلزنی های پیاپی، گرفتن پنالتی و دادن پاس گل، طارمی را به جزو جدایی ناپذیر ترکیب اصلی پورتو تبدیل کرد و اثرگذاری این بازیکن روی تیمش به حدی است که غیبت او مقابل اسپورتینگ لیسبون، منجر به شکست آبی و سفیدهای بندر شد. این اولین شکست پورتو از زمانی بوده است که طارمی به صورت ثابت برای این تیم به میدان رفته بود. ۱۲ پیروزی و تنها یک تساوی حاصل عملکرد پورتو بوده هرگاه که طارمی از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفته است.

عملکرد خوب مهدی طارمی باعث شده است تا ارزش او در سایت ترانسفر مارکت نیز بیشتر شود. ارزش او نسبت به قبل از زمان پیوستن به پورتو، ۲ میلیون یورو افزایش پیدا کرده و به عدد ۱۲ میلیون یورو رسیده است که طارمی را در رده بیست و چهارمین بازیکن ارزشمند لیگ پرتغال قرار داده است.

 قیمت طارمی در ترانسفر مارکت به ۱۲ میلیون یورو رسید

این قیمت مهدی طارمی، همچنین او را به عنوان هشتمین بازیکن ارزشمند پورتو و هفتصد و بیستمین بازیکن گران قیمت دنیای فوتبال قرار داده است. در حال حاضر خسوس کورونا هم تیمی طارمی با قیمت ۳۰ میلیون یورو، گران قیمت ترین بازیکن پورتو و لیگ پرتغال است. نکته جالب اینکه ۱۳ بازیکن گران قیمت لیگ پرتغال را بازیکنانی از پورتو با ۵ بازیکن و بنفیکا با ۸ بازیکن تشکیل داده اند.
همچنین طارمی پس از سردار آزمون دومین بازیکن گرانبهای فوتبال ایران نیز محسوب می شود. او در میان ارزشمندترین مهاجمین دنیا نیز در رده نود و هشتم جای گرفته و در رده بندی گران قیمت ترین بازیکنان ۲۸ ساله (متولد ۱۹۹۲) نیز در جایگاه پنجاه و نهم قرار دارد.

نظر شما