شناسهٔ خبر: 45375732 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

برف و کولاک در جاده‌ها؛ از سفر غیرضروری بپرهیزند

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: به دلیل بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور و پیش‌بینی وقوع بهمن و کولاک از امروز تا چند روز آینده، مردم حتما از انجام سفر غیرضروری پرهیز کنند همچنین راننده‌ها حتما تجهیزات ز‌مستانی و زنجیرچرخ داشته باشند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به تردد روان در جاده‌های شمال، از ترافیک سنگین در آزادراه تهران-کرج حدفاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک و آزادراه کرج-قزوین حدفاصل پل فردیس تا بهشت سکینه خبر داد.

ایمان محرابی‌نیا در گفت‌وگو با  فارس، در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور‌، بیان کرد: بر اساس اطلاعات بیش از 2250 دستگاه سامانه ترددشمار برخط و دوربین‌های نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* افزایش 7.3 درصدی ترافیک جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس آخرین اطلاعات حاصل از رصد 2302 دستگاه ترددشمار فعال در جاده‌ها، نسبت به روز قبل 7.3 درصد افزایش دارد در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 16.7 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

* ‌تردد روان در محورهای تهران-شمال

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: دوربین‌های نظارت تصویری تردد روان در مسیر رفت و برگشت محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت و آزادراه تهران-شمال ‌نشان می‌دهد.

‌وی‌ افزود: در محورهای شمالی بارش و مداخلات جوی خاصی گزارش نشده است.

* ترافیک سنگین در‌ آزادراه تهران-کرج-قزوین و آزادراه قزوین-کرج

وی با اشاره به بروز ترافیک سنگین در آزادراه تهران-کرج حدفاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک، از ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل پل فردیس تا بهشت سکینه و ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس خبر داد.

* ضرورت تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی/ مردم از سفر غیرضروری بپرهیزند

وی تأکید کرد: به دلیل بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور و پیش‌بینی وقوع بهمن و کولاک از امروز تا چند روز آینده، مردم حتما از انجام سفر غیرضروری پرهیز کنند همچنین راننده‌ها حتما تجهیزات ز‌مستانی و زنجیرچرخ داشته باشند.

* انسداد 11 جاده به دلیل نبود ایمنی در مسیر برای تردد خودرو‌

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به انسداد 11 محور به دلیل نبود ایمنی در مسیر، بیان کرد: در حال حاضر جاده پدافند جنوب غرب - امیدیه واقع در استان خوزستان، جاده پونل - خلخال، جاده شهداد-نهبندان، محور فرعی شمشک-دیزین، محور گنج نامه-تویسرکان و محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل کاهش ایمنی، مسدود است.

محرابی‌نیا تصریح کرد: همچنین در حال حاضر محور وازک-بلده در مازندران، جاده قزوین - همدان در کیلومتر 110، محور رامیان-اولنگ-شاهرود، محور‌‌ خرم‌آباد-پلدختر و محور سروآباد-پاوه به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌* آزادراه‌های کرج-تهران و کرج-قززوین پرترددترین جاده کشور‌

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه ‌کرج-تهران با 119 هزار تردد، آزادراه کرج-قزوین با 118 هزار تردد و آزادراه تهران-کرج‌ با 108 هزار تردد ثبت شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما