شناسهٔ خبر: 45375709 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فضایی‌ها سه سال پیش به زمین آمده بودند

به تازگی بازار شایعات درباره موجودات فرازمینی داغ شده است. حالا و یک اختر فیزیکدان مدعی شده که موجودات فضایی در سال ۲۰۱۷ از زمین دیدار داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از فیوچرسیم در اواخر این ماه، «آوی لوب» محقق ستاره‌شناسی از دانشگاه هاروارد کتابی با عنوان بسیار جالب توجه منتشر ساخت. نام این کتاب این بود: " اولین نشانه زندگی هوشمند فرا زمینی"

در این کتاب، «لوب» ادعایی بسیار جنجال برانگیز مبنی بر این مطرح می‌کند که در سال ۲۰۱۷ جرم بین ستاره‌ای که «اوماما» نام داشت، درحقیقت یک کاوشگر متعلق به موجودات بیگانه با تمدنی پیشرفته بوده است.

ستاره‌شناسان دانشگاه هاروارد ادعا کردند که موجودات فضایی در سال ۲۰۱۷ از ما دیدن کردند. طبق آنچه که ناشر کتاب مدعی است که «لوب» نشان داده است که آن جرم آسمانی یک شهاب سنگ نبود. او برای اثبات مدعا خود می‌گوید این جرم آسمانی در یک مدار عجیب با سرعت زیادی حرکت می‌کرد و در پی آن هیچ اثری از گاز یا آوار نیز باقی نمانده بود.

از نظر «لوب» این شواهد قانع کننده‌ای است که نشان می‌دهد، تمدن بیگانه پیشرفته برای بازدید این جرم را ساخته بوده است. این نظریه بسیار قابل توجه است، اما نباید فراموش کرد که با اکثریت قریب به اتفاق محققان که معتقند هنوز اثباتی قانع‌کننده از حیات ماورای زمین وجود ندارد، در تضاد قرار می‌گیرد؛ اما اگر منصف باشیم، باید بگوییم تا پیش از سال ۲۰۱۷ هرگز چیزی به مانند «اوماما» پیدا نشده بود. این اولین شیء بین ستاره‌ای است که تاکنون به طور مستقیم مشاهده شده است که از زمان کشف تا به الان حدسیات مختلفی درباره آن زده شده است. همچنین مسئله دیگر بر شک و شبه‌ها مطرح شده می‌افزاید، چراکه این جرم توسط ستاره‌شناسان رصدخانه «هالیکالا» هاوایی کشف شده است.

این مسئله که آیا زیست در جای دیگری از جهان وجود دارد و اینکه آیا ممکن است تمدن ماورای زمینی وجود داشته باشد، موضوع مهمی برای دانشمندان و عموم مردم بوده‌است. با وجود چنین واقعیتی که هیچ موجود زنده‌ای در خارج از سیاره زمین کشف نشده‌است، علوم طبیعی جدید به قدری پیشرفت کرده‌اند که اکنون می‌توان این مسئله را بر مبنای علمی استواری بنیان نهاد. پژوهش‌هایی در این مورد به وسیله دانشمندانی که در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت دارند، در دست اجرا است.

نظر شما