شناسهٔ خبر: 45375464 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بندگانی که خداوند بهشان افتخار می‌کند

کتاب «گردان به تو می‌نازد» رونمایی شد؛ در این مراسم از بندگانی صحبت شد که خداوند بهشان می‌نازد و وجودشان افتخاری برای همه انسان‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، در ابتدای این مراسم که درفرهنگسرای رازی برگزار شد، فرزانه مردی جانشین انتشارات روایت فتح طی سخنانی گفت: انتشارات روایت فتح مفتخر است طی سال‌های فعالیت خود از سال 1371 تاکنون بیش از 300 عنوان کتاب با موضوع شهدا را باهدف ترویج سیره شهدا به جامعه تقدیم کرده است که با دعای خیر خانواده‌های شهدا مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

وی افزود: رسالت انتشارات روایت فتح براین است که سیره شهدا را از زبان خانواده‌های آنان علی‌الخصوص مادران و همسران شهدا بازگو کند که در این میان نیازمند دعای خیر این بزرگواران هستیم که بتوانیم رسالت خود را در قبال شهدا انجام دهیم. بسیاری از خانواده‌های مکرم شهدا عقیده دارند که خود  شهیدشان گمنام بمانند و این درس اخلاقی بزرگی برای جامعه امروز ماست.

در ادامه سرهنگ پیرولی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سلمان فارسی گفت: خوشحالم که در آستانه ماه مبارک بهمن و دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و می‌بینیم که هنوز خط مجاهدت و پیکار از بهمن 1357 تا بهمن 1399 امتداد دارد و از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تا زمان حاضر همچنان به برکت خون شهدا مقاوم و باشکوه روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا با تأسی از فرهنگ عاشورا فرزندان خود را پرورش دادند و فدای اسلام و انقلاب کردند و این بزرگترین درس برای جامعه امروز ماست.این حرکت امروز در اقصی نقاط محور مقاومت از فلسطین و سوریه و لبنان و ... مایه سربلندی نظام اسلامی است.

پرداختن به سیره شهدا نیازمند روانشناسی دقیق است

در ادامه آقای محمد قاسمی پور یکی دیگر از شخصیتهای فرهنگی حاضر در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت:
برای شناخت شهید می بایست ابتدا مادران شهدا را شناخت .هرشهیدی یک مربی و پرورش دهنده دارد و می بایست شاخصه های عاطفی پرورش دهندگان این مکتب به جامعه به درستی معرفی شوند.

وی اضافه کرد: پرداختن به سیره و زندگی شهدا هنوز جای کار دارد و هنوز هم ابعاد ناگفته ای از زندگانی شهدا برای جامعه امروز و نسل جدید مستور و ناپیداست.در ضمن معتقدم پرداختن به این امور به آسانی به دست نمی آید و می بایست علاوه برهمت و پشتکار خالصانه ، باور و اعتقاد هم داشت.

تاریخ باید بداند که بر چه بر سر فرزندان خمینی آمد

در ادامه سردار علی حسنی راوی دوران دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین(س) گفت: تاریخ جنگ و انقلاب ما سرشار از حقایق ناگفته است و ما وظیفه داریم سیره شهدا را درست و صحیح به مخاطب و نسل امروز ارائه دهیم.

وی افزود:خون شهدا راه شهدا را ادامه خواهد داد و از حاج ابراهیم همت و باکری تا شهید همدانی و حاج قاسم سلیمانی و قدیر سرلک همگی راهشان توسط جوانان غیور این مرزوبوم ادامه خواهد یافت.

در ادامه زهرا اسدی نویسنده این کتاب ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران تهیه و تولید این کتاب گفت: شهدای مدافع حرم به عنوان مدافعان راستین بانوی دمشق  ثابت کردند که به عنوان سربازان حاج قاسم نه تنها گردان بلکه خدا هم به آنها می‌نازد.

در پایان از خانواده شهید قدیر سرلک و نویسنده کتاب زهرا اسدی با اهدای هدایایی تقدیر شد.

این مراسم به همت انتشارات بنیاد فرهنگی  روایت فتح و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران (منطقه 11) و مشارکت ناحیه بسیج سلمان فارسی و فرهنگسرای رازی برگزار شد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما