شناسهٔ خبر: 45375443 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش: ۵۰۰۰ هزار مدرسه در کشور کمتر از ۵ دانش آموز دارد

صاحب‌خبر -

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس با جمعیت کمتر از پنج دانش آموز در کشور رو به افزایش است و در حال حاضر پنج هزار مدرسه در کشور کمتر از پنج دانش آموز دارد.

به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه افتتاح مجتمع آموزشی دختران «چهارباغ فرقدانی» با بیان اینکه توسعه مراکز خرید خدمات در دستور کار آموزش و پرورش نیست، اظهار داشت: در این زمینه سعی داریم با مراکز طرف قرارداد باشیم که خوش حساب باشند.

وی با بیان اینکه خیران بزرگ‌ترین حامیان سیستم آموزش و پرورش کشور هستند، تصریح کرد: افتتاح مجموعه‌های خیر ساز همواره در همه استان‌ها روی مدار قرار داشته و سهم استان اصفهان نیز در این زمینه مثال زدنی است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این زمینه افتتاح مجتمع آموزشی فرقدانی به همت یکی از خیران بزرگ اصفهان که مجتمع آموزشی کاملی با ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا می‌باشد، مصداقی بر این مدعا است.

وی با اشاره به جمعیت رو به رشد کشور و به ویژه در کلانشهرها گفت: جابجایی جمعیت در شهرها منجر به ایجاد اختلال در سیستم برنامه‌ریزی برای فضای آموزشی شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در برخی مناطق با کمبود شدید مدرسه و در برخی از مناطق مدارس کمتر از پنج نفر را داریم، گفت: در حال حاضر پنج هزار مدرسه کمتر از پنج نفر در کشور وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما