شناسهٔ خبر: 45375402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ظریف: روابط ما با ترکیه بسیار مهم است/ به دنبال تقویت همکاری‌های چندجانبه در منطقه قفقاز هستیم+فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورودش به ترکیه روابط تهران-آنکارا را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و از تلاش ایران، ترکیه، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان برای تقویت همکاری‌های چندجانبه در قفقاز به‌ویژه در حوزه ترانزیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در بدو ورودش به ترکیه روابط تهران-آنکارا را روابطی بسیار مهم و حیاتی خواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ظریف در گفتگو با خبرنگاران گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و مشورت با ترکیه در خصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دوجانبه بسیار حیاتی است.

وی افزود: در کنار آن بحث منطقه قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفری که به چهار کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان داشتم آن را با جزئیات با مقامات این کشورها مطرح کردم و ان‌شاءالله در ترکیه در دیدارهایی که با برادران خواهم داشت این موضوعات را بیشتر پیگیری می‌کنیم تا زمینه‌های همکاری به‌ویژه در حوزه ترانزیت و راه‌های مواصلاتی بعد از فاجعه [جنگ] قره‌باغ فراهم شود.

 

محمدجواد ظریف , کشور ترکیه , قفقاز ,

 

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحث همکاری‌های شش‌جانبه ایران،‌روسیه، ترکیه، جمهوری‌ آذربایجان، ارمنستان و گرجستان نیز اظهار داشت: بحث شش‌جانبه بحثی است که در گذشته توسط جناب آقای اردوغان مطرح شده و من در این زمینه هم با دیگر مقامات منطقه‌ای گفتگوهایی داشتم و نتیجه این گفتگوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد. حتماً به عنوان یکی از روش‌های همکاری به‌ویژه در حوزه ترانزیت، همکاری‌ شش‌جانبه بسیار مهم است. برخی موانع وجود دارد که امیدواریم به تدریج این موانع برداشته شود.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما