شناسهٔ خبر: 45375320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ضرورت شفافیت اطلاعات نظام بانکی

جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس با حضور رییس کل بانک مرکزی و جمعی از معاونین و مدیران کل این بانک برگزار شد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - روابط عمومی بانک مرکزی، همتی در این نشست با تاکید بر ضرورت شفاف سازی اطلاعات نظام بانکی، گفت: همسو با اقدامات بانک مرکزی برای شفاف سازی و انضباط نظام پولی کشور، بانک‌ها در استان‌ها باید اطلاعات خود را به طور شفاف به استانداری‌ها اعلام کنند که این شفافیت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: نسبت میزان سپرده‌های بانکی بین تهران و شهرستان‌ها به صورت ۵۰-۵۰ است و ارائه تسهیلات نیز به همین نسبت بین تهران و شهرستان‌ها انجام می‌شود؛ البته این تناسب باید به تفکیک استان‌ها نیز رعایت شود و میزان تسهیلات ارائه شده در هر استان متناسب با میزان جذب سپرده‌ها در آن استان باشد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تامین مالی ۱۰۵ پروژه استان فارس که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند باید توسط بانک‌های استان انجام شود و این پروژه‌ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

همتی ادامه داد: در راستای جهش تولید بانک‌ها بایستی حتی الامکان منابع خود را به سمت واحد‌های تولیدی هدایت کنند که این امر اثر مثبتی در رشد اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما