شناسهٔ خبر: 45375057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حلیلگر مسائل منطقه:

اگر اسرائیل خطایی علیه ایران کند، از درون مورد هدف قرار می‌گیرد

قاسمیان با اشاره به تهدید ایران توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آنها به خوبی می‌دانند اگر خطایی در قبال ایران انجام دهند، از درون مورد هدف قرار می‌گیرند و حتی نیازی نیست ایران از سلاح‌های خود استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص رمزگشایی از اظهارارت تهدید آمیز رژیم صهیونیستی علیه ایران با روح الله قاسمیان تحلیلگر مسائل منطقه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

روح الله قاسمیان با اشاره به هشدار مسئولین رژیم صهیونیستی به بایدن در خصوص توافق با ایران، گفت: این اظهارات کاملا نمایشی است. درون سرزمین‌های اشغالی شاهد اعتراض‌های شدیدی علیه کابینه این رژیم هستیم به گونه‌ای که شاهد مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی به سایر کشورها می‌باشیم. اعتراضات زیادی علیه فساد نتانیاهو وجود دارد و این مسئله سبب شکست او در انتخابات شد.

وی درباره دلیل دیگر موضع گیری نمایشی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اظهارات در حقیقت یک فرار رو به جلو است تا چالش‌های درونی را در محیط بیرونی کمرنگ کند و حواس‌ها را به سمت بیرون از کشور ببرد و در داخل اوضاع آشفته و نابسامانی که وجود دارد را تحت شعاع قرار دهد.

این تحلیلگر مسائل منطقه در خصوص دیگر دلایل اتخاذ چنین مواضعی از سوی این رژیم بیان کرد: معمولا جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های هسته‌ای و برجام هر زمان با قدرت‌های بزرگ مذاکره کرده است، با حاشیه‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی روبرو بوده است. این حاشیه‌ها برای این بوده که این رژیم خودی نشان دهد و این حرف تازه‌ای نیست.

وی افزود: در سوریه از سال 2011 تا کنون که درگیر تروریست است، اسرائیل و هم دستان آن هزاران طرح روی میز آوردند اما دولت بشار اسد سقوط نکرده است.

قاسمیان با اشاره به تهدید ایران توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر خطایی در قبال ایران انجام دهند، از درون مورد هدف قرار می‌گیرند و حتی نیازی نیست ایران از سلاح‌های خود استفاده کند. اساسا فکر اینکه اسرائیل بخواهد حمله‌ای به خاک جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، تا دهه‌های آینده غیرممکن است و این مواضع بیشتر برای گرفتن امتیاز محسوب می‌شود.

این تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به برنامه‌های بایدن اعلام کرد: به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها حمایت صد در صدی دوره ترامپ را نخواهند داشت و بنابراین در دوره بایدن این دو کشور مانند زمان ترامپ نمی‌توانند هر کاری دوست داشتند انجام دهند.

پایان پیام/50

نظر شما