شناسهٔ خبر: 45375038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در بدو ورود به ترکیه مطرح شد؛

رایزنی ظریف با مقامات ترکیه‌ای برای بهبود ترانزیت منطقه‌ای

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورودش به ترکیه روابط تهران-آنکارا را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز نهم بهمن ماه در بدو ورود به استانبول در پاسخ به سوالی درباره اهداف سفر خود به ترکیه گفت: روابط ما با ترکیه روابط بسیار مهمی است و نیاز است تا در موضوعات  مختلف و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مشورت کنیم.  

وی ادامه داد: در کنار این مسئله، موضوع قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است. در سفر خود به چهار کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان روسیه و گرجستان داشتم با مقامات این کشور‌ها مطرح کردم.

ظریف گفت: در دیدار‌های خود با مقامات و برادران خود در ترکیه این موضوعات به ویژه در حوزه ترانزیت پس از فاجعه قره باغ را بیشتر پیگیری خواهم کرد تا زمینه‌های همکاری برای بهبود آن فراهم شود.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص ساز وکار ۶ جانبه برای قره باغ نیز اظهار کرد: این ساز و کار در گذشته و توسط جناب آقای اردوغان و دیگر مقامات منطقه‌ای مطرح شده و من در این زمینه هم گفت‌وگوهایی داشتیم. نتیجه این گفت‌وگوها را با مقامات ترکیه ای مطرح خواهم کرد چراکه این موضوع به عنوان مسئله‌ای مهم در همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت اهمیت بسیاری دارد.

وی در پایان یادآور شد: البته در این موضوع موانعی وجود دارد و امیدواریم تا این موانع برطرف شود. 

انتهای پیام/

نظر شما