شناسهٔ خبر: 45374969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

روی دیگر خصومت آمریکا با چین در دوره جدید

رئیس جمهور جدید آمریکا با ادعای تقویت اتحاد واشنگتن-توکیو، از مقابله با اقدامات نظامی چین که به زعم وی ثبات کشور‌های پاسیفیک را برهم می‌زند؛ خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "جو بایدن" در ادامه علنی کردن خصومت خود با پکن، ضمن مداخله در مناقشات ایندوپاسیفیک، به نخست وزیر ژاپن وعده داد که با فعالیت‌های نظامی چین مقابله کند.

وی در تماس تلفنی با «یوشیهید سوگا» نخست وزیر ژاپن، از همکاری امنیتی دو کشور به عنوان زیربنای صلح و رفاه در ایندوپاسیفیک نام برد.

این اظهارات تفاوت‌ها و شباهت‌های رویکرد او را در مقایسه با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، آشکار می‌کند. هر دوی آن‌ها بر خصومت ورزی با چین تاکید داشتند حال آنکه ترامپ به بهانه تحمیل هزینه نظامیان آمریکایی بر توکیو و سئول، تهدید کرده بود که تعداد آن‌ها را در ژاپن و کره جنوبی کاهش خواهد داد.

حتی آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن هم مدعی است که آمریکا در مناقشات دریای چین جنوبی، طرف رقبای پکن را خواهد گرفت.

این قضیه در خصوص مناقشات دریای چین شرقی نیز صادق است و پیشتر لوید اوستین وزیر دفاع دولت بایدن مدعی شده بود که ادعای ژاپن درباره مالکیت بر جزایر "سنکاکو" را به رسمیت می‌شناسد.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اخیرا به بهانه تنش‌های اخیر چین و تایوان، یک ناوگروه تهاجمی به دریای چین جنوبی اعزام کرده است.
 
عمر چهارساله رئیس جمهور ترد شده آمریکا(دونالد ترامپ) به جنگ تجاری و افزایش تعرفه های گمرکی با چین گذشت.

نظر شما