شناسهٔ خبر: 45374748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعیین ساز و کار مشارکت سازمان ملل و شورای امنیت در انتخابات آتی عراق

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد ساز و کار مشارکت این سازمان و شورای امنیت را در انتخابات آتی عراق بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از البغداد الیوم، «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی کمیسیون ویژه برگزاری انتخابات پارلمانی آتی در عراق، ساز و کار مشارکت سازمان ملل و شورای امنیت در این انتخابات را بیان کرد.

او با بیان تمایل بسیاری از عراقی‌ها برای شرکت در روند انتخابات گفت: دولت عراق درخواستی را برای محافظت از سلامت انتخابات به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است، اما شورای امنیت هیچ تصمیمی درباره مشارکت خود در انتخابات عراق اتخاذ نکرده است، بنابراین ما منتظر تصمیم شورای امنیت هستیم.

پلاسخارت افزود: حفاظت از سلامت انتخابات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و سازمان ملل در این راستا بر انتخابات آتی نظارت و رصد خواهد داشت، زیرا نظارت سنگ بنای حضور جامعه جهانی در انتخابات است.

نماینده سازمان ملل در عراق اعلام کرد که نظارت بر روند انتخابات در بسیاری از کشور‌ها در حال انجام است و هدف آن محافظت از سلامت انتخابات و دور کردن نقش سلاح و پول است.

او تأکید کرد: روند انتخابات به دست عراق هدایت می‌شود و سازمان ملل نمی‌تواند نقشکمیساریا را بازی کند. جامعه جهانی هیچ دخل و تصرفی در این انتخابات ندارد. نقش سازمان ملل تا بدین لحظه ارائه کمک‌های فنی به کمیسیون انتخابات است و این کمیسیون با وجود چالش‌های بسیار در حال تلاش و فعالیت است و ما از آن تشکر می‌کنیم.

«جلیل خلف» رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز از توزیع ۱۲ میلیون کارت انتخاباتی خبر داد و خاطرنشان کرد که بیش از ۱۴ میلیون شهروند داده‌های انتخاباتی خود را ثبت کرده اند.

او در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: عراق در آستانه انتخاباتی که در تاریخ این کشور بی نظیر است، قرار دارد و عراق به ۸۳ حوزه انتخاباتی تقسیم شده است. سیستم جدید انتخاباتی با سیستم قبلی متفاوت است و تقسیم مناطق ممکن است برای کار کمیسیون راحت‌تر باشد.

این مقام عراقی افزود: کمیسیون در تهیه جدول زمانی پیشرفت تدابیر فنی و لجستیک با مشارکت دفتر سازمان ملل اقدام کرده است. دوره ثبت‌نام برای ائتلاف‌های سیاسی مایل به شرکت در انتخابات تمدید شده است.

خلف اعلام کرد که تعداد کارت‌های توزیع شده ۱۲ میلیون کارت است، که نشان می‌دهد تعداد ۱۴ میلیون و ۸۶۹ هزار رای دهنده ثبت نام کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق تصریح کرد که ۵۲ سفارت و ۱۹ سازمان بین المللی تمایل خود را برای نظارت بر انتخابات پارلمانی در عراق ابراز داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما