شناسهٔ خبر: 45370241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزارت دفاع چین: تایوان بخش جدایی ناپذیر ماست

وزارت دفاع چین سخن از جدایی تایوان را به معنای آغاز جنگ خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات چین با تشدید لحن خود خطاب به مقامات تایوان امروز، پنجشنبه اعلام کردند سخن از جدایی و استقلال تایوان به معنای جنگ خواهد بود.

در کنفرانس خبری ماهانه که در خصوص فعالیت‌های اخیر نیروی هوایی چین برگزار شده بود، «وو کیان» (Wu Qian) سخنگوی وزارت دفاع چین در سخنانی اعلام کرد: تایوان بخش جدایی ناپذیر چین به حساب می‌آید.

او در ادامه افزود: فعالیت‌های نظامی که از سوی ارتش آزادی بخش خلق چین در تنگه تایوان به اجرا در آمد، فعالیت‌های مورد نیازی بودند که برای پرداختن به اوضاع امنیتی جاری در تنگه تایوان و به منظور محافظت از حاکمیت ملی و امنیتی انجام شد.

او در ادامه اعلام کرد: شماری اندک از افراد در تایوان به دنبال استقلال این جزیره هستند. ما به استقلال طلبان تایوان هشدار می‌دهیم. آن‌هایی که با آتش بازی می‌کنند، خود را خواهند سوزاند. استقلال تایوان به معنای جنگ خواهد بود.

روز گذشته وزارت دفاع تایوان (MDN) اعلام کرده بود ۴ فروند هواپیمای نظامی چینی وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان (ADIZ) شدند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان، در این ماموریت ۲ فروند هواپیمای ضد زیردریایی «وای-۸» به همراه یک فروند هواپیمای جنگ الکترونیک «وای-۸» و یک فروند هواپیمای شناسایی تاکتیکی «وای-۸» وارد حریم هوایی تایوان در دریای چین جنوبی شدند.
وزارت دفاع تایوان در پاسخ به این اقدام چین جنگنده‌های خود را به پرواز درآورد و سیستم‌های موشکی دفاع هوایی خود را برای ردیابی هواپیما‌های چینی مستقر کرد.

این ششمین روز متوالی بود که هواپیما‌های نظامی چین وارد ADIZ تایوان می‌شدند. بر اساس داده‌های وزارت دفاع تایوان، بالغ بر ۱۳ هواپیما در ۱۵، ۲۳ و ۲۴ ژانویه وارد حریم هوایی تایوان شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما