شناسهٔ خبر: 45370113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رویگردانی مشتریان ایرانی از خودروهای چینی

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: خودرو چینی شب عید گران نمی‌شود و تقاضای چندانی برای خرید این خودروها وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود نوسان قیمت ارز در این هفته و صعودی شدن دلار بهای خودروهای چینی تغییر نکرد. یک کارشناس صنعت خودرو درباره علت این اتفاق به تجارت‌نیوز توضیح داد که دلیل ثبات قیمت خودروهای چینی رویگردانی مشتریان ایرانی از این بازار بوده است.

بابک صدرایی معتقد است: چنانچه وضعیت روابط ایران و امریکا به بازار سیگنال‌ مثبت بدهد، روند رو به رشد قیمت خودرو متوقف می‌شود اما اگر حالت برعکس آن رخ بدهد دوباره قیمت خودرو روند افزایشی دارد.

قیمت خودرو به نرخ واقعی نزدیک شد

او به تخلیه بخشی از حباب قیمت بازار خودرو هم اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که اتفاق خاصی در سطح سیاسی یا اقتصادی در کشور رخ نداده است. بنابراین پشتوانه اقتصادی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. در واقع علت کاهش جزیی قیمت خودرو در روزهای گذشته این است که قیمت خودرو ناشی از هیجان بازار و بی‌دلیل افزایش یافته بود و حالا نبود تقاضا حالا به قیمت واقعی‌شان نزدیک شده است.

صدرایی همچنین گفت: در حال حاضر خرید و فروش خودرو نسبت به قبل کم شده است و بازار حالت سرمایه‌گذاری را از دست داده است و چنانچه شرایطی فراهم شود که خودروهای جدید خارجی از سال آینده وارد کشور شود، خودرو ارزان می‌شود.

نظر شما