شناسهٔ خبر: 45369956 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بزرگ‌ترین اشتباه فوتبالی‌ام جدایی از تراکتور بود

محمد نصرتی‌: یحیی قرار نبود پنالتی بزند ولی گفت سورپرایز دارم

محمد نصرتی سرمربی پارس جنوبی در گفت‌وگوی اینستاگرامی با خبرورزشی از خاطراتش در زمان حضور در تیم ملی و کار کردن با برانکو ایوانکوویچ گفت.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ سعید شاه‌نظری؛ محمد نصرتی، مهمان گفت‌وگوی زنده با خبرورزشی در فضای مجازی بود که مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌وگو را می‌خوانید.

پارس‌جنوبی دیر شروع کرد
همان‌طور که می‌دانید تیم‌های سقوط کرده روحیه و انگیزه لازم را ندارند و خیلی دیر هم تیم ما شروع کرد و تا مجوز تیمداری از طرف وزارت نفت برسد زمان زیادی را از دست دادیم، اما تیمی متشکل از جوانان و باتجربه‌ها داریم و برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنیم.

شاگردان برانکو مربیان خوبی می‌شوند
 
بازیکنانی که در بوسان قهرمان شدند، چندین سال با برانکو کار کردند که مربی بادانشی بود و با توجه به ابزاری که داشت بازی می‌کرد. مثلاً در تیم ملی که بازیکنان بلندقامتی داشتیم روی ضربات ایستگاهی کار می‌کرد و در پرسپولیس که بازیکن بلندقد نداشت، باز هم نتیجه گرفت. ما که شاگرد او بودیم، درس‌های زیادی گرفتیم و کسی که با مربی‌ای مثل برانکو ۷ یا ۸ سال کار کرده، می‌تواند مربی خوبی باشد.

چون برانکو مرا دوست داشت، می‌گفتند داماد برانکو هستم
برانکو مرا برای اولین بار به تیم ملی برد و به من در پست‌های مختلف بازی داد. شاید به خاطر علاقه برانکو به من بود که بچه‌ها می‌گفتند داماد برانکو می‌شوم.

میلان ماچالا گفت بازی تحت‌تأثیر خطای نصرتی بود
بازی با عمان در جام‌ملت‌های ۲۰۰۴ درگیری با گلزن عمان داشتم که در تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید باید اخراج می‌شدم اما شانس آوردم که داور ندید و بعد از دعوای رحمان رضایی و ناجی بداوی بازی را تحت تأثیر قرار داده بود و از نظر روانی شرایط خوبی نداشتیم ولی لحظه آخر به من گفتند برو جلو که ارسال ضربه ایستگاهی مهدوی‌کیا به من رسید و پشت به دروازه و بدون تسلط سعی کردم با سر پاس بدهم که روی اشتباه گلر عمان به گل تبدیل شد و حتی اگر پاسم به علوی می‌رسید، آفساید بود و خدا کمک کرد که نبازیم. بعد از گل میلان ماچالا مربی حریف گفت بازی تحت تأثیر من بود و اگر اخراج می‌شدم، گل هم نمی‌زدم و عمان به جای ایران از گروه صعود می‌کرد.

روی گل اولی که به عمان زدیم، خطا کردم
در بازی با عمان روی گل اول هم تأثیر داشتم و توپ را با خطا از عماد علی گرفتم و پاس دادم به علی کریمی و این توپ چند لحظه بعد گل شد.

اگر VAR بود، اخراج می‌شدم
در بازی با عمان ‌جوری روی کمر بازیکن حریف رفتم که وقتی اسکوربرد نشان داد، گفتم باید اخراج می‌شدم و حداقل محروم می‌شوم، اما خدا را شکر داور ندید و من هم فشار نیاوردم روی کمر بازیکن حریف ولی اگر VAR بود، اخراج می‌شدم.

رحمان رضایی به بچه‌ها می‌گفت‌ «هی، هی!»
رحمان تازه از ایتالیا آمده بود و چون به بازی در آنجا عادت کرده بود به جای اسم بچه‌ها می‌گفت‌: «‌هی، هی‌». ناجی را هم با هی صدا کرد و ناجی گفت‌: «‌من اسم دارم، ناجی‌» که دعوا شد و همدیگر را زدند. به خاطر همین دعوا هم محروم شدند ولی شب بازی دکتر دادکان و همایون‌خان شاهرخی بازیکنان را جمع کردند و کدورت‌ها برطرف شد.

شب بازی با کره با آهنگ سیاوش قمیشی به ما روحیه دادند
شب بازی با کره که علی کریمی ۳ گل زد ما ۱۳ ساعت در فرودگاه ماندیم و برای روحیه دادن به ما آهنگ با تو حکایتی دگر است، سیاوش قمیشی برایمان پخش می‌کردند.

تقی‌پور موقع پنالتی‌ها فرار کرد
 
ابراهیم تقی‌پور و مبعلی در بازی با کره به زمین رفتند که پنالتی بزنند اما ابراهیم تقی‌پور را که صدا کردند، رفت یک گوشه که انگار نشنیده و به قولی فرار کرد. یحیی و مهدوی‌کیا هم که این صحنه را دیدند، یحیی گفت خودم می‌زنم و ابراهیم روحیه ندارد.

یحیی در گوش مهدوی‌کیا گفت سورپرایز دارم
یحیی قرار نبود پنالتی بزند و وقتی دید تقی‌پور ترسیده گفت خودم می‌زنم و در گوش مهدوی‌کیا گفت سورپرایز برایت دارم که چیپ زد و ما هم سورپرایز شدیم.

در جام ملت‌های ۲۰۰۷ هم پنالتی‌زن‌ها فرار کردند
جام ملت‌های ۲۰۰۷ هم تمرین پنالتی داشتیم اما موقع پنالتی‌زدن که شد بازیکان کلیدی ما قبول نکردند پنالتی بزنند و آنهایی هم که خراب کردند پنالتی‌زن‌های خوبی بودند. خطیبی و مهدوی‌کیا پنالتی‌زن اصلی تیم بودند که خراب کردند.

۱۳ سالگی برای تشویق پرسپولیس به ورزشگاه رفتم
باشگاه پاس به من بها داد و خوشحالم اگر پاسی اصیل باشم اما بعد از پاس به دلیل علاقه‌ای که به پرسپولیس داشتم این تیم را انتخاب کردم. اولین‌بار وقتی ۱۳ سالم بود بازی پرسپولیس و کشاورز برای تشویق پرسپولیس به ورزشگاه رفتم و به همین دلیل پرسپولیس را انتخاب کردم.

به قطبی گفتم فقط دفاع وسط بازی می‌کنم
پیشنهاد خوبی از النصر داشتم و می‌خواستم دفاع وسط باشم اما قطبی می‌خواست دفاع چپ بازی کنم و من هم گفتم فقط دفاع وسط و وقتی دیدم شرایط مهیا نیست به النصر رفتم که پیشنهاد مالی خوبی هم داده بود.

بزرگ‌ترین اشتباهم جدایی از تراکتور بود
در تراکتور مدیران باشگاه مرا اذیت کردند و برخی افراد خاص روی سکوها دنبال اذیت کردن من بودند و به همین دلیل رفتم اما بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌ام بود، چون آنجا کاپیتان هم بودم.

 با تراکتوری‌ها لج کردم و می‌خواستم بروم استقلال
بازی سایپا - تراکتور کریم انصاری‌فرد زرنگی کرد و از من پنالتی گرفت. همین باعث شد چند نفر خاص در ورزشگاه شعار «‌نصرتی-پرسپولیس؛ پیوندتان مبارک» را راه بیندازند و به خاطر همین لج کردم که به استقلال بروم.

فتح‌الله‌زاده تلفنم را جواب نداد، رفتم پرسپولیس
من لج کرده بودم که نروم پرسپولیس و با پورحیدری و نظری حرف زدم که بروم استقلال اما یک بند مانده بود که اضافه کنم تا رضایتنامه قرارداد با باشگاه خارجی داشته باشم اما روز آخر فتح‌الله‌زاده جواب تلفنم را نمی‌داد و در این بین حاج‌حبیب کاشانی زنگ زد که بیا پرسپولیس و من هم گفتم باید غرامت به استقلال بدهم که گفتند مهم نیست، بیا قراردادت را با پرسپولیس امضا کن.

پاس اجازه نداد بروم دینامو زاگرب و ماینتس
با تیم امید و آقایی برانکو رفتیم واراژدین اردو که با تیم بلاژویچ بازی کردیم و یک حرکت خیلی خوب انجام دادم بعد از دریبل چند بازیکن توپ را زدم کنج دروازه ولی دروازه‌بان گرفت. بلاژ گفت کجا بودی که من تو را در ایران ندیدم و من هم گفتم در زمان شما کم بازی می‌کردم. بلاژ من را برای دینامو خواست و حتی قبل از آن پاس هم که بازی دوستانه‌ای با ماینتس داشت مرا خواستند ولی باشگاه رضایتنامه نداد و گفتند برایت زود است.

شرط‌بندی و تبانی هست
شرط‌بندی و تبانی در لیگ‌های در فوتبال هست اما نه دیدم و نه خواهم دید چون می‌خواهم با اصول اخلاقی که از افرادی مثل حسین‌آقا فرکی و همایون‌خان شاهرخی یاد گرفتم کار کنم.

پرسپولیس بی‌انگیزه است
 
یحیی کیفیت خود را در سال‌های اخیر نشان داده و در پرسپولیس فوق‌العاده کار کرده اما تیم بعد از فینال آسیا بی‌انگیزه شد و از طرفی حریفان باانگیزه‌تر هستند چون با فینالیست آسیا بازی می‌کنند و به نظر باید به جوان‌های باانگیزه پرسپولیس بیشتر بازی کنند.

عدم حضور مربیان خارجی اشتباه بزرگی است
 
اگر مربیان سطح اول جهان و اروپا را بیاوریم، خیلی یاد خواهیم گرفت و همین علی دایی، نکونام و گل‌محمدی هم زیر دست مربیان بزرگی کار کردند که الان به عنوان سرمربی نتیجه می‌گیرند. حتی جای خالی بازیکنان خارجی هم دیده می‌شود و قانون عدم حضور خارجی‌ها اشتباه بزرگی است.

علی کریمی با تیم خوبی آمده
رئیس فدراسیون فوتبال کشورهای اروپایی بیشتر فوتبالیست‌های حرفه‌ای هستند و علی کریمی هم با تیم خوبی برای مدیریت فدراسیون جلو آمده و با سعید دقیقی که تحصیل کرده، می‌تواند موفق شود. کریمی نیازی به شهرت و پول ندارد و قطعاً برای کمک به فوتبال آماده و اگر رأی بیاورد نقطه عطفی در فوتبال ما خواهد بود اما رأی‌گیری در فوتبال ایران به دلیل اساسنامه، ایراد دارد و رأی گرفتن سخت است.

نظر شما