شناسهٔ خبر: 45369955 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بررسی «مواجهه‌ فمینیسم با تکنولوژی»

نشست نقد کتاب «مواجهه‌ فمینیسم با تکنولوژی» نوشته جودی وایسمن با ترجمه نوشین شاهنده به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، ۱۴ بهمن از ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی این کتاب اختصاص دارد که با حضور مریم نصراصفهانی،  حسین شیخ‌رضایی و نوشین شاهنده به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: آیا تکنولوژی به‌لحاظ جنسیتی بی‌طرف است، یا ذاتاً دارای سوگیری‌های جنسیتی است؟ آیا تکنولوژی برساخته‌ای مردانه است؟ آیا در عصر تکنولوژی که همه‌چیز متحول شده، روابط و مناسبات جنسیتی نیز تغییر کرده است؟

بسیاری از فمینیست‌ها انحصار مردانه در تکنولوژی را منبع مهم قدرت مردان و ضعف مهارت‌های تکنولوژیک زنان را عاملی مهم در وابستگی زنان دانسته‌اند. این کتاب کوششی است در راه ارائه‌ رویکردی منسجم برای تحلیل روابط متقابل جنسیت و تکنولوژی. فصول مختلف کتاب به بررسی تکنولوژی‌های مربوط به کار دستمزدی، تولیدمثل، خانه‌داری، طراحی شهری و حمل‌ونقل اختصاص دارند و در هر فصل نقش مناسبات جنسیتی در شکل‌گیری و توسعه‌ تکنولوژی و نیز نقش تکنولوژی در حفظ یا تغییر این مناسبات به بحث گذاشته می‌شود.
«مواجهه‌ فمینیسم با تکنولوژی» نوشته جودی وایسمن با ترجمه‌ نوشین شاهنده به تازگی به همت انتشارات کرگدن منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang  و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc پیگیری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما