شناسهٔ خبر: 45369701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح شهید سلیمانی مانع بروز موج چهارم کرونا در لرستان می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح شهید سلیمانی در محلات، مانع بروز موج چهارم کرونا در لرستان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر موج چهارم ویروس کرونا شیوع پیدا کند بسیار خطرناک است چرا که رفتار این ویروس جدید شده و سرعت انتشار همچنین درصد مرگ بالایی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکنون کادر درمان بسیار خسته شده و باید همکاری لازم را در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا انجام دهیم همچنین تاب آوری مردم پس از یک دوره رعایت پروتکل ها کاهش یافته است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون اقدامات قابل قبولی صورت گرفت که در این راستا بازار، ورزشگاه ها و تالارها و بسیاری از اصناف تعطیل شد و نباید بگذاریم بهمن ماه و اسفند ماه اتفاق خاصی رخ دهد.

استاندار لرستان اظهار کرد: تجربه اجرای طرح شهید سلیمانی در لرستان را داریم و راهکارهای مناسبی می‌توانیم در لرستان انجام دهیم باید اقدامات در خصوص مراقبت ها به صورت محله ای انجام شود و پروتکل های بهداشتی در راستای کاهش ویروس کرونا از محلات آغاز و ادامه داشته باشد.

خادمی گفت: باید حساسیت ها افزایش یابد و مردم تمامی دستورات بهداشتی را اجرا کنند و اگر مراسمات در تالار برگزار شود باید راس ساعت ۹ با شروع منع تردد به پایان برسد همچنین در این راستا جریمه موجب بازدارندگی می‌شود.

شمار مبتلایان به کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تا هفتم بهمن ماه جاری به ۶۳ هزار و ۵۹۰ نفر رسید و تا کنون نیز یک هزار و ۳۲۱نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

نظر شما