شناسهٔ خبر: 45369161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی:

امروز بعد‌ازظهر سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود/ بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور/ یکشنبه سامانه بارشی از کشور خواهد شد

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از بعد از ظهر امروز خبر داد و اظهار کرد که با فعالیت این سامانه به تدریج، در اکثر مناطق کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و اظهار کرد: از امروز بعدازظهر به ‌تدریج سامانه بارشی از نوار غرب وارد کشورمان می‌شود و در نتیجه شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران وزش باد شدید را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از نیمه شب، کولاک برف  در ارتفاعات رخ خواهد داد، افزود: فردا (جمعه) ضمن تقویت این سامانه بارشی، علاوه بر مناطق یاد شده، همچنین در استان‌های واقع در غرب سواحل دریای خزر، بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی، جنوب و شمال شرق استان فارس را هم در بر می‌گیرند.

گودرزی گفت: از شنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود و یکشنبه نیز این سامانه بارشی در شمال شرق کشور متمرکز است و باعث بارش پراکنده خواهد شد و یکشنبه این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت آب و هوای تهران اظهار کرد: امروز تهران آسمانی کمی ابری و غبار آلود خواهد داشت و از اوایل وقت امشب، با نفوذ سامانه بارشی، در تهران هم افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی برای روز شنبه، شرایط برای بارش در تهران مهیا می‌شود و این شرایط کمک می‌کند تا هوای تهران مطلوب‌تر شود.

گودرزی گفت: امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما